– Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.
Pierwsze produkty z opakowaniami informującymi o odpowiedniej segregacji odpadów pojawiły się w sieci Biedronka już w maju 2020 r. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii posiadających takie oznaczenia.
Dzięki piktogramom klienci sieci mogą szybko sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Gdy opakowania składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.
– Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci – mówi Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań.
Komentarze (0)