Cyfryzacja w przedsiębiorstwie wod-kan. Jakie narzędzia wdrażać?

Cyfryzacja w przedsiębiorstwie wod-kan. Jakie narzędzia wdrażać?
szp
17.06.2020, o godz. 8:37
czas czytania: około 2 minut
0

Epidemia mocno przyczyniła się do przyspieszenia procesów cyfryzacji w przedsiębiorstwach. O szansach i wyzwaniach dla branży wod-kan usłyszeli uczestnicy webinarium „Cyfryzacja procesów w dobie pandemii”, które odbyło się we wtorek, 16 czerwca.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Jak wyciągać pozytywne wnioski z negatywnych doświadczeń epidemii? Na to pytanie starała się odpowiedzieć Aneta Pecyna-Doktór, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Unisoft.

Przedsiębiorstwa branży wod-kan były na pandemię przygotowane w bardzo różnym stopniu. Wśród klientów Unosoftu byli tacy przygotowani dobrze – na co dzień wykorzystujący narzędzia pracy w trybie home office. Rzadziej korzystano z narzędzi pracy zespołowej. Na konkretnym przykładzie opowiadał Janusz Dawidziak z Goleniowskich Wodociągów i Kanalizacji.

Wzrost zaufania do pracowników

Duża część przedsiębiorstw dobrze radziła sobie z narzędziami e-komunikacji z klientami i pracownikami, ale, jak zauważyła Pecyna-Doktór, spora część odkładała procesy cyfryzacji na później. – Okres pandemii zdecydowanie zmienił ten stan rzeczy – podkreśliła.

Praca zdalna, która miała na początku chronić pracowników przed COVID-19, spełniła tak naprawdę zdecydowanie więcej funkcji. Wzrosło zaufanie do pracowników, których pracodawcy do tej pory chętnie „kontrolowali”, nie dając możliwości pracy zdalnej.

– My również podnieśliśmy nasze zaufanie do pracy i zaangażowania pracowników, do tego żeby wierzyć naszym pracownikom, że są równie mocno zaangażowani, a – także w obawie przed utrata pracy – pracowali dużo więcej niż w biurze – podkreśliła.

Sami pracownicy podnosili w tym czasie swoje umiejętności.

Komunikacja z klientami

Co prawda epidemia ograniczyła, a w niekiedy uniemożliwiła, bezpośredni kontakt z klientami, jednak dzięki przejściu na tryb on-line, stał się on szybszy, ale też tańszy.

– Nie chodzi jednak tylko o to, żeby była ona tańsza, ale była tak częsta, jak wymaga tego sytuacja – przypomniała wiceprezes Unisoftu.

Pecyna – Doktór wspominała też, że istotnym elementem pracy cyfryzacji przedsiębiorstw wciąż pozostaje cyberbezpieczeńtwo, o którym mówił ekspert branży Krzysztof Bieniek.

W tym zakresie najsłabszym ogniwem pozostaje tu człowiek. Stąd tak istotna rola edukacji pracowników, a także częste przeprowadzanie audytów w firmach. Warto o tym pamiętać tym bardziej, że w czasie pandemii na znaczeniu zyskały – stosunkowo nowe dla niektórych – narzędzia jak VPN, Skype czy Zoom.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024