Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Cyfryzacja w przedsiębiorstwie wod-kan. Jakie narzędzia wdrażać?

Cyfryzacja w przedsiębiorstwie wod-kan. Jakie narzędzia wdrażać?
szp
17.06.2020, o godz. 8:37
czas czytania: około 2 minut
0

Epidemia mocno przyczyniła się do przyspieszenia procesów cyfryzacji w przedsiębiorstwach. O szansach i wyzwaniach dla branży wod-kan usłyszeli uczestnicy webinarium „Cyfryzacja procesów w dobie pandemii”, które odbyło się we wtorek, 16 czerwca.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Jak wyciągać pozytywne wnioski z negatywnych doświadczeń epidemii? Na to pytanie starała się odpowiedzieć Aneta Pecyna-Doktór, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Unisoft.

Przedsiębiorstwa branży wod-kan były na pandemię przygotowane w bardzo różnym stopniu. Wśród klientów Unosoftu byli tacy przygotowani dobrze – na co dzień wykorzystujący narzędzia pracy w trybie home office. Rzadziej korzystano z narzędzi pracy zespołowej. Na konkretnym przykładzie opowiadał Janusz Dawidziak z Goleniowskich Wodociągów i Kanalizacji.

Wzrost zaufania do pracowników

Duża część przedsiębiorstw dobrze radziła sobie z narzędziami e-komunikacji z klientami i pracownikami, ale, jak zauważyła Pecyna-Doktór, spora część odkładała procesy cyfryzacji na później. – Okres pandemii zdecydowanie zmienił ten stan rzeczy – podkreśliła.

Praca zdalna, która miała na początku chronić pracowników przed COVID-19, spełniła tak naprawdę zdecydowanie więcej funkcji. Wzrosło zaufanie do pracowników, których pracodawcy do tej pory chętnie „kontrolowali”, nie dając możliwości pracy zdalnej.

– My również podnieśliśmy nasze zaufanie do pracy i zaangażowania pracowników, do tego żeby wierzyć naszym pracownikom, że są równie mocno zaangażowani, a – także w obawie przed utrata pracy – pracowali dużo więcej niż w biurze – podkreśliła.

Sami pracownicy podnosili w tym czasie swoje umiejętności.

Komunikacja z klientami

Co prawda epidemia ograniczyła, a w niekiedy uniemożliwiła, bezpośredni kontakt z klientami, jednak dzięki przejściu na tryb on-line, stał się on szybszy, ale też tańszy.

– Nie chodzi jednak tylko o to, żeby była ona tańsza, ale była tak częsta, jak wymaga tego sytuacja – przypomniała wiceprezes Unisoftu.

Pecyna – Doktór wspominała też, że istotnym elementem pracy cyfryzacji przedsiębiorstw wciąż pozostaje cyberbezpieczeńtwo, o którym mówił ekspert branży Krzysztof Bieniek.

W tym zakresie najsłabszym ogniwem pozostaje tu człowiek. Stąd tak istotna rola edukacji pracowników, a także częste przeprowadzanie audytów w firmach. Warto o tym pamiętać tym bardziej, że w czasie pandemii na znaczeniu zyskały – stosunkowo nowe dla niektórych – narzędzia jak VPN, Skype czy Zoom.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024