Jednopoziomowy parking przy stacji metra Stokłosy cieszył się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Samochody wypełniały go do ostatniego wolnego miejsca. Po rozbudowie jest na nim prawie cztery razy więcej miejsc. Wygodnie zaparkują tu 393 samochody, z czego sześć na miejscach oznakowanych kopertą dla osób niepełnosprawnych. Ponadto na P+R Metro Stokłosy znalazły się stojaki, do których można przypiąć 20 rowerów. Na parkingu będzie funkcjonował bezobsługowy system pobierania opłat, tak jak na postojach P+R Metro Ursynów i P+R Anin SKM.
Koszt rozbudowy obiektu wyniósł ponad 16,5 mln zł. Inwestycję współfinansowała Unia Europejska w kwocie ponad 12 mln zł.
Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na większości parkingów Park&Ride (parkuj i jedź), działających jako stałe, bezobsługowego systemu pobierania opłat. Nowa infrastruktura pozwoli dokładniej sprawdzić czy kierowcy pozostawiający samochody posiadają zwalniający z opłaty bilet komunikacji miejskiej i umożliwi zdalną obsługę parkingów. Koszt inwestycji to ok. 9,6 mln złotych.
Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy w stolicy planowane jest 27-30 parkingów Parkuj i Jedź. Parking P+R Metro Stokłosy jest 14 obiektem działającym w ramach systemu „Parkuj i Jedź”. 12 z nich zostało wybudowanych przez miasto, a dwa wydzielono na istniejących obiektach zewnętrznych: P+R Stadion Narodowy i P+R Metro Imielin. Siedem parkingów jest wielopoziomowych i siedem naziemnych. Na wszystkich parkingach, wliczając rozbudowany obiekt Metro Stokłosy, znajduje się łącznie 4218 miejsc. Dla porównania Budapeszt dysponuje 1593 miejscami, a na oficjalnych parkingach Park&Ride w Pradze zaparkuje 2766 samochodów.
Średnie zapełnienie parkingów Parkuj i Jedź w dzień roboczy wynosi ponad 70 proc., a tych zlokalizowanych w pobliżu linii metra dochodzi do 100 proc.
źródło: ZTM w Warszawie
Komentarze (0)