Jak przypomniał poznański magistrat, wyroby azbestowe były kiedyś bardzo popularnym środkiem używanym w budownictwie. Obecnie wiadomo, że powodują one szereg chorób zagrażających życiu i zdrowiu, dlatego tak ważne jest ich usunięcie np. z dachów czy ścian.
100 proc. zwrotu kosztów
Miasto Poznań pokryje 100 proc. kosztów demontażu lub odbioru tego materiału. Akcja jest skierowana do mieszkańców stolicy Wielkopolski.
Urząd Miasta Poznania poinformował, że w związku z realizacją “Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Miasta Poznania na lata 2021-2032” finansowane są: demontaż, zapakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest lub zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów. Miasto zleci usunięcie azbestu wykonawcy wybranemu w przetargu i poniesie w całości koszty wykonania tej usługi.
„W programie mogą wziąć udział osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy oraz osoby prawne posiadające na swoich nieruchomościach w Poznaniu wyroby zawierające azbest (spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe). Niezbędne jest posiadanie tytułu prawnego do takiej nieruchomości” – podkreślono.
Wnioski
Magistrat zaznaczył, że wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można składać drogą pocztową lub osobiście w siedzibie wydziału. Czas na to jest do 13 września. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegóły dotyczące programu oraz wzory wniosków, wraz z listą wymaganych dokumentów, można znaleźć na stronie internetowej www.poznan.pl/azbest.
Urząd Miasta Poznania przypomniał, że miejski program likwidacji azbestu realizowany jest od 2021 r. W ciągu dotychczasowych trzech edycji programu Wydział Klimatu i Środowiska zrealizował 511 wniosków. Z terenu Poznania usunięto ponad 681 ton azbestu – z czego ok. 305 ton stanowiły pokrycia dachowe, 10 ton pochodziło z elewacji budynków, a ponad 365 ton to odpady azbestowe składowane na terenie nieruchomości.
Komentarze (0)