Zakup elektrycznej śmieciarki poprzedziły ubiegłoroczne testy, który wykazały, że pojazd doskonale sprawdzi się w Bolesławiu. Zasięg może wynieść w praktyce nawet 220 km, czyli więcej niż podaje producent. Co ciekawe, sprawdzano również śmieciarkę marki Ekocel, zbudowaną na podwoziu Volvo.
Moc szczytowa 360 kW
Inauguracyjne jazdy elektryczną śmieciarką Renault wykonali m.in. wójt Gminy Bolesław Krzysztof Dudziński – reprezentujący Zgromadzenie Wspólników oraz Robert Nielaba, prezes ZGK Bolesław. Nie emituje ona podczas pracy szkodliwych substancji do atmosfery, zatem zakup stanowi kolejny przyczynek do dbałości o czyste powietrze. Skorzystają na tym jak najbardziej mieszkańcy i oczywiście pracownicy na co dzień obsługujący pojazd komunalny, którzy mogą liczyć na większy komfort pracy niż dotychczas. Dodatkowy atut stanowi niemal bezgłośne poruszanie się i cisza we wnętrzu.
Zdaniem przedstawicieli koncernu, oprócz pozytywnego wpływu na środowisko, duży atut Renault Trucks D Wide Z.E. stanowią niskie koszty eksploatacji. Jeśli chodzi o dane techniczne, silnik cechuje moc mocy ciągła 260 kW i szczytowa 370 kW. Moment obrotowy to 850 Nm. Silnik zasilają cztery pakiety ogniw baterii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe) chłodzone cieczą.
Krok ku elektryfikacji
Po śmieciarkę elektryczną w listopadzie 2022 roku sięgnęła również gmina Świebodzice. Można zatem śmiało napisać, że elektryczna flota śmieciarek w polskich zakładach gospodarki komunalnej rozpoczęła, mamy nadzieję efektywny i dynamiczny rozwój.
Ponieważ jest to nowość na polskim rynku, poniżej prezentujemy wybrane elementy
Elektryczna śmieciarka – wyposażenie standardowe
• Funkcja Pack on the Move – umożliwia dokończenie cyklu prasowania odpadów w trakcie jazdy, mimo zajętych stopni dla ładowaczy, dzięki czemu przy rozpoczęciu załadunku następnej partii odpadów odwłok jest pusty. Po zakończeniu cyklu prasowania system automatycznie odłącza przystawkę zasilającą pompę hydrauliczną.
• System przeciwkolizyjny – umożliwia automatyczne uniesienie zasypu do pozycji transportowej po załączeniu biegu i opuszczenie go do pozycji roboczej po zatrzymaniu pojazdu i włączeniu biegu neutralnego.
• Fabryczne przygotowanie do montażu systemu identyfikacji pojemników (RFID) i systemu dynamicznego ważenia pojemników.
• Oświetlenie nadwozia w technologii LED.
• Uchwyt na miotłę i łopatę.
• Dodatkowe lampy LED do doświetlania w czasie cofania montowane pod nadwoziem.
Komentarze (0)