„Elektryki” będą wozić pasażerów w Radomiu. Pieniądze miasto otrzyma z NFOŚiGW`

„Elektryki” będą wozić pasażerów w Radomiu. Pieniądze miasto otrzyma z NFOŚiGW`
dom
02.01.2022, o godz. 9:00
czas czytania: około 2 minut
0

Zakup dla Radomia 6 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą zostanie wsparty finansowo przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kwotą 12,6 mln zł dotacji oraz 5,2 mln zł niskooprocentowanej pożyczki. Radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji będzie mogło kupić pojazdy dzięki środkom z programu priorytetowego NFOŚiGW pn. „Zielony Transport Publiczny”. Całkowity koszt projektu wyniesie ok. 22 mln zł, a jego realizacja potrwa do września 2023 r.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Dwie umowy w tej sprawie zostały podpisane 30 grudnia br. w Radomiu przez wiceprezesa NFOŚiGW Artura Michalskiego oraz prezesa zarządu MPK w Radomiu Krzysztofa Zalibowskiego i członka zarządu tej spółki Roberta Dasiewicza.

– Ekologiczny i ekonomiczny transport publiczny to warunek zrównoważonego rozwoju polskich miast. Służą mu rządowe programy wsparcia, takie jak Zielony Transport Publiczny. Bez systemowych rozwiązań dużo trudniejsze byłoby upowszechnienie dostępu do zeroemisyjnego transportu zwłaszcza w średnich i małych miastach. Cieszę, że samorządy, a przede wszystkim lokalni parlamentarzyści wspierają starania Radomia w kierunku modernizacji floty autobusowej z pożytkiem dla środowiska, zdrowia i komfortu życia mieszkańców – podkreśla Artur Michalski, wiceprezes NFOŚiGW. – Wystarczy wspomnieć, że realizacja projektu już w 2024 r. zapewni efekty ekologiczne m.in. w postaci: zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery o ponad 198 ton/rok, a ograniczenia emisji tlenków azotu o około 1,6 ton/rok.

W ramach przedsięwzięcia zostanie zakupionych 6 osiemnastometrowych autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do obsługi transportu zbiorowego Radomia. Wyposażone będą one w silniki trakcyjne – centralne lub silniki w osiach, o łącznej mocy min. 240 kW, zasilane bateriami trakcyjnymi min. 150 kW/h. Liczba miejsc siedzących, którą zaoferuje każdy z autobusów wyniesie 38, a miejsc stojących ok. 130. Pojazdy będą dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Planowany roczny przebieg każdego zakupionego autobusu to minimum 25 tys. km.

Beneficjent przewidział w ramach projektu budowę stacji szybkiego ładowania pantografowego wraz z niezbędną infrastrukturą (zlokalizowanej w Radomiu, przy ul. Królowej Jadwigi). Planuje się również zakup trzech mobilnych dwuwyjściowych stacji ładowania zajezdniowego, które zapewnią w sumie sześć punktów ładowania. W ramach projektu zaplanowano także przeprowadzenie szkolenia z obsługi pojazdów dla 24 kierowców i 15 pracowników zaplecza technicznego.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024