Dwie umowy w tej sprawie zostały podpisane 30 grudnia br. w Radomiu przez wiceprezesa NFOŚiGW Artura Michalskiego oraz prezesa zarządu MPK w Radomiu Krzysztofa Zalibowskiego i członka zarządu tej spółki Roberta Dasiewicza.
– Ekologiczny i ekonomiczny transport publiczny to warunek zrównoważonego rozwoju polskich miast. Służą mu rządowe programy wsparcia, takie jak Zielony Transport Publiczny. Bez systemowych rozwiązań dużo trudniejsze byłoby upowszechnienie dostępu do zeroemisyjnego transportu zwłaszcza w średnich i małych miastach. Cieszę, że samorządy, a przede wszystkim lokalni parlamentarzyści wspierają starania Radomia w kierunku modernizacji floty autobusowej z pożytkiem dla środowiska, zdrowia i komfortu życia mieszkańców – podkreśla Artur Michalski, wiceprezes NFOŚiGW. – Wystarczy wspomnieć, że realizacja projektu już w 2024 r. zapewni efekty ekologiczne m.in. w postaci: zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery o ponad 198 ton/rok, a ograniczenia emisji tlenków azotu o około 1,6 ton/rok.
W ramach przedsięwzięcia zostanie zakupionych 6 osiemnastometrowych autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do obsługi transportu zbiorowego Radomia. Wyposażone będą one w silniki trakcyjne – centralne lub silniki w osiach, o łącznej mocy min. 240 kW, zasilane bateriami trakcyjnymi min. 150 kW/h. Liczba miejsc siedzących, którą zaoferuje każdy z autobusów wyniesie 38, a miejsc stojących ok. 130. Pojazdy będą dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Planowany roczny przebieg każdego zakupionego autobusu to minimum 25 tys. km.
Beneficjent przewidział w ramach projektu budowę stacji szybkiego ładowania pantografowego wraz z niezbędną infrastrukturą (zlokalizowanej w Radomiu, przy ul. Królowej Jadwigi). Planuje się również zakup trzech mobilnych dwuwyjściowych stacji ładowania zajezdniowego, które zapewnią w sumie sześć punktów ładowania. W ramach projektu zaplanowano także przeprowadzenie szkolenia z obsługi pojazdów dla 24 kierowców i 15 pracowników zaplecza technicznego.
Komentarze (0)