– Sukcesywnie wymieniamy i unowocześniamy tabor Miejskich Zakładów Autobusowych. I sięgamy po coraz bardziej ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania, zastępując auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po naszych ulicach jeżdżą już hybrydy i autobusy gazowe, a teraz na reprezentacyjnym Trakcie Królewskim kursują już autobusy elektryczne – mówi prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Solarisy Urbino electric wyposażono w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i bezprzewodowy dostęp do Internetu. Pojazdy mają baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW, a ładowanie odbywa się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW, co wystarczy na przejechanie ok. 100 km na jednym ładowaniu.
Sprawniej, czyściej, ciszej
Miasto stawia na ekologiczny transport publiczny, ograniczając emisję szkodliwych substancji i poziom hałasu na ulicach. W 2011 r. do Warszawy trafiły pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy, a w tym roku dołączyły do nich autobusy zasilane gazem LNG, które spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. W latach 2015-2017 do stolicy przyjedzie kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów, które zostaną zakupione przy wykorzystaniu środków unijnych.
W Warszawie sukcesywnie rośnie również liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych. W 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.
Elektryczne autobusy stacjonują obecnie na zajezdni Woronicza, ale ich bazą docelową będzie zajezdnia Redutowa. Od 2007 roku spółka MZA kupiła już 927 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych.
Komentarze (0)