Reklama

AD1A Targi Norymberga S.C. [20.05-28.06.24]

„Elektryki” już na Trakcie Królewskim

„Elektryki” już na Trakcie Królewskim
jwo
02.07.2015, o godz. 4:08
czas czytania: około 2 minut
0

Dziesięć elektrycznych Solarisów przyjechało już do stolicy. Autobusy kursują Traktem Królewskim, obsługując linię 222. To pierwsze elektryczne pojazdy w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1B KUBOTA [17.05-16.06.24]

Sukcesywnie wymieniamy i unowocześniamy tabor Miejskich Zakładów Autobusowych. I sięgamy po coraz bardziej ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania, zastępując auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po naszych ulicach jeżdżą już hybrydy i autobusy gazowe, a teraz na reprezentacyjnym Trakcie Królewskim kursują już autobusy elektryczne – mówi prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Solarisy Urbino electric wyposażono w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i bezprzewodowy dostęp do Internetu. Pojazdy mają baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW, a ładowanie odbywa się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW, co wystarczy na przejechanie ok. 100 km na jednym ładowaniu.

Sprawniej, czyściej, ciszej

Miasto stawia na ekologiczny transport publiczny, ograniczając emisję szkodliwych substancji i poziom hałasu na ulicach. W 2011 r. do Warszawy trafiły pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy, a w tym roku dołączyły do nich autobusy zasilane gazem LNG, które spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. W latach 2015-2017 do stolicy przyjedzie kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów, które zostaną zakupione przy wykorzystaniu środków unijnych.

W Warszawie sukcesywnie rośnie również liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych. W 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.

Elektryczne autobusy stacjonują obecnie na zajezdni Woronicza, ale ich bazą docelową będzie zajezdnia Redutowa. Od 2007 roku spółka MZA kupiła już 927 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 NIEBEZPIECZNE [31.05-17.07.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024