Parlament Europejski i Rada Europy zawarły porozumienie polityczne dotyczące zwiększenia liczby ogólnodostępnych stacji ładowania elektrycznego i tankowania wodoru.
Inwestycje ekologiczne znalazły kolejne źródło unijnego finansowania. To specjalny fundusz InvestEU, wspieranym przez EBOR. 1,1 mld euro trafić ma m.in. do Polski.
Pomimo deklarowanego pod koniec lutego porozumienia w kwestii powrotu do wspólnego biletu na przejazdy koleją i MPK w granicach Wrocławia nadal trwa w tej sprawie spór pomiędzy należącymi do samorządu województwa Kolejami Dolnośląskimi i wrocławskim magistratem.
Miasto Augustów otrzyma z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dotację i pożyczkę w łącznej kwocie 10,6 mln zł na cztery autobusy elektryczne oraz infrastrukturę ładowania tych pojazdów. W siedzibie funduszu w środę została podpisana umowa dotycząca tej inwestycji.
Pod koniec lutego br. Komisja Europejska zaproponowała, aby wszystkie nowe autobusy miejskie od 2030 roku były już zeroemisyjne. Celem jest bowiem ograniczenie do 2040 roku emisji CO2 pojazdów ciężkich o 40 proc. Samorządy, które inwestują w zielony transport publiczny, podkreślają, że tempo wymiany taboru zależy w dużej mierze od środków finansowych dostępnych na ten cel. – W mojej ocenie w niespełna 7 lat, nie będziemy gotowi na to, żeby przejść na zeroemisyjne autobusy w stu procentach – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektorka ZTM w Warszawie.