Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Spór o wspólny bilet we Wrocławiu

Spór o wspólny bilet we Wrocławiu
25.03.2023, o godz. 13:34
czas czytania: około 2 minut
0

Pomimo deklarowanego pod koniec lutego porozumienia w kwestii powrotu do wspólnego biletu na przejazdy koleją i MPK w granicach Wrocławia nadal trwa w tej sprawie spór pomiędzy należącymi do samorządu województwa Kolejami Dolnośląskimi i wrocławskim magistratem.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Pod koniec lutego obie strony – samorząd województwa oraz wrocławski magistrat – poinformowały, że doszły do porozumienia ws. powrotu do wspólnego biletu na przejazdy koleją i MPK w granicach Wrocławia.

Drogo, bo 9,40 zł

Informowano wówczas, że strony zgodziły się na zaproponowaną przez Wrocław stawkę 9,40 zł za każdego pasażera podróżującego bez przesiadki na terenie miasta. Pieniądze te miałyby trafiać do dwóch regionalnych przewoźników – Kolei Dolnośląskich (należących do samorządu woj. dolnośląskiego) oraz do spółki Polregio (większościowy udziałowiec – Skarb Państwa). W zamian posiadacze wrocławskiej Urbancard mogliby podróżować pociągami tych przewoźników w granicach miasta bez dodatkowych opłat.

Porozumienia nie podpisano do tej pory, a obie strony obarczają się wzajemnie winą.

W ubiegłym tygodniu Rada Miasta Wrocławia przegłosowała zabezpieczanie funduszy na realizacje umowy mające wprowadzić możliwość podróżowania po mieście koleją na podstawie Urbancard. To 46 mln zł na dwa lata. „Urząd Miasta Wrocław przygotował umowę zgodną z zaakceptowaną ofertą, prezydent ją podpisał. Brakuje tylko podpisu pod umową Kolei Dolnośląskich i Polregio. O tym podpisie decyduje w praktyce Marszałek Województwa, to on jest organizatorem przewozów i właścicielem Kolei Dolnośląskich oraz współwłaścicielem Polregio”– mówił w czwartek podczas konferencji prasowej wrocławski radny Mirosław Lach (Klub Radnych Forum Jacka Sutryka – Wrocław Wspólna Sprawa).

Koleje mówią nie

Według Pauliny Tyniec-Piszcz, dyr. Wydziału Transportu we wrocławskim magistracie, trzy tygodnie temu Urząd Marszałkowski i Koleje Dolnośląskie zaakceptowały ofertę miasta. „Zadeklarowały, że umowa może zacząć obowiązywać od 1 kwietnia. Miasto dostosowało też projekt umowy przysłany przez Koleje Dolnośląskie tak, by był w 100 proc. zgodny z ofertą, którą zaakceptowały Koleje Dolnośląskie i Marszałek” – mówiła Tyniec-Piszcz.

Koleje Dolnośląskie w przesłanym w czwartek mediom oświadczeniu podały, że umowa przesłana do przewoźnika przez Miasto Wrocław „znacząco odbiega od oferty Urzędu Miejskiego przedstawionej w grudniu 2022 r., jak również od projektu umowy zaproponowanego przez przewoźników”. „W przesłanej umowie Miasto Wrocław arbitralnie wykreśliło zapisy o liczeniu pasażerów dojeżdżających z aglomeracji, a w grudniowej ofercie Miasto Wrocław zobowiązało się do opłacania podróży na terenie Wrocławia. Tym samym oczekuje od przewoźników honorowania ich uprawnień bez wynagrodzenia z tego tytułu dla przewoźników” – zaznaczono.

Według Kolei Dolnośląskie wrocławski magistrat wprowadził również do umowy „zapis, że wartość umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu, a taka zmiana może zostać wprowadzona jednostronnie przez miasto bez konieczności aneksowania umowy przez wszystkie stron

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024