Jesteśmy absolutnym liderem pod względem eksportu autobusów elektrycznych w Unii europejskiej. W latach 2017–2021 z krajowych fabryk na inne rynki UE trafiło łącznie 1937 autobusów elektrycznych. Zeroemisyjne pojazdy stanowią też coraz większą część taboru komunikacyjnego w naszych miastach.
Komisja Europejska zatwierdziła program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS). Do Polski trafić ma 24,2 mld euro z funduszy UE. Unia stawia jednak warunki dotyczące praworządności i przestrzegania Karty Praw Podstawowych.
W krajach UE roku samochody powinny mieć możliwość elektrycznego ładowania co 60 km i tankowania wodoru co 100 km - takie stanowisko zajęła komisja transportu Parlamentu Europejskiego.
Dwadzieścia elektrycznych autobusów komunikacji miejskiej pojawi się na ulicach Białegostoku w przyszłym roku. Miasto podpisało dziś (30 września) umowę na dostawę tych pojazdów. W ramach umowy zamontowane zostaną także stacje ładowania autobusów. Łączna wartość kontraktu wyniesie prawie 57 mln zł. Miasto pozyskało na ten cel dofinansowanie Unii Europejskiej.
Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie podjął decyzję o zawieszeniu części kursów ekologicznych (bo elektrycznych) trolejbusów i zastąpienie ich spalinowymi autobusami. Powód? Wysokie ceny prądu.