Zamiast hossy w branży budownictwa drogowego czy boomu na placach budów może być poważny kryzys o charakterze logistycznym. I to już niebawem, bowiem od 1 stycznia br. od firm, także tych działających w sektorze komunalnym, wymagane są nowe poziomy udziału w ich flotach pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym. Czy branże poradzą sobie z nowymi realiami?
Przetarg na zakup przynajmniej 18 przegubowych autobusów hybrydowych ogłosiła spółka MPK Poznań. Nowe autobusy powinny wyjechać na ulice stolicy Wielkopolski jeszcze w tym roku.
Komisja Europejska poinformowała w piątek, że zatwierdziła polską pomoc w wysokości 95 mln euro na rozbudowę zakładu LG Chem, produkującego baterie do pojazdów elektrycznych.
Niemal 300 tys. samochodów w pełni elektrycznych może być w Polsce za trzy lata - szacuje w raporcie Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Udział pojazdów zeroemisyjnych w sprzedaży nowych aut może przekroczyć 10 proc. w 2024 r.
Duże zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych oraz postęp BOŚ we wdrażaniu programu „Mój elektryk” sprawiły, że 14 marca br. – po niespełna trzech miesiącach od uruchomienia pierwszej transzy środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu – zarząd NFOŚiGW zdecydował o podniesieniu do 100 mln zł kwoty przekazanej do dyspozycji BOŚ. Druga transza pieniędzy zostanie przeznaczona na dopłaty do leasingu udzielane przez BOŚ w latach 2021-2022.