Na ulice Łodzi wyjechały w poniedziałek pierwsze elektryczne autobusy Volvo 7900 Electric. Dzięki dofinansowaniu z UE miejski przewoźnik zakupił 17 takich pojazdów, które docelowo będą obsługiwać kilka linii w centrum miasta. Na razie można nimi podróżować na linii 87.
Umowę na dostawę 11 elektrycznych autobusów podpisało we wtorek wrocławskie MPK z firmą EvoBus Polska. Pierwsze pojazdy marki Mercedes mają trafić od stolicy Dolnego Śląska w czerwcu 2023 r.
Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, daje gminom możliwość utworzenia stref czystego transportu. Pomimo, że uprawnienie takie przysługuje samorządom już od kilku lat, to zasadne jest powrócenie do wskazanej tematyki, albowiem przepisy uległy zmianie, umożliwiając szerszemu gronu gmin rozważenie zasadności ustanowienia takich stref.
Dwa podmioty zakwalifikowały się do trzeciego etapu przedsięwzięcia „e-Van - uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1”, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Teraz wykonawcy pracować będą nad opracowaniem i wykonaniem prototypów pojazdów oraz nad ich dalszym rozwojem.
Elektryczne autobusy przegubowe i jednoczłonowe oraz minibusy zastąpią część spalinowego taboru gdańskiej komunikacji pasażerskiej. Miasto część zakupów sfinansuje ze środków własnych, na część stara się o dofinansowanie z Polskiego Ładu. Ta reforma podatkowa sprawiła jednak, że samorządy mają mniej środków na inwestycje. Za to więcej kosztuje ich utrzymanie komunikacji miejskiej, na co wpływ mają m.in. spadająca liczba pasażerów, a co za tym idzie niższe wpływy z biletów. Dlatego mieszkańcy Gdańska muszą się liczyć z podwyżkami cen biletów.