Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Zrównoważony rozwój firm motoryzacyjnych zagrożony

Zrównoważony rozwój firm motoryzacyjnych zagrożony
cza/PAP
16.11.2022, o godz. 14:31
czas czytania: około 3 minut
0

Mniej niż 10 proc. firm motoryzacyjnych osiągnie zrównoważony model funkcjonowania do 2050 roku - wynika z raportu „Zrównoważony rozwój w motoryzacji: od ambicji do działania”. Firmy z tej grupy spodziewają się zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 35 proc. do 2030 r.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Z najnowszego raportu Capgemini „Zrównoważony rozwój w motoryzacji: od ambicji do działania”, wynika, że zdecydowana większość (70 proc.) przemysłu motoryzacyjnego koncentruje się na ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności. Dwie trzecie (64 proc.) organizacji motoryzacyjnych spodziewa się poprawy w tym zakresie do 2040 r., a 57 proc. wychodzi poza wymogi ESG, aby zrównoważony rozwój stał się ich kluczowym czynnikiem biznesowym.

Emisja gazów cieplarnianych mniejsza o 35 proc.

Jednak od 2018 r. przemysł motoryzacyjny ograniczył ogólne emisje gazów cieplarnianych (GHG) tylko o 5 proc., oczekuje się, że do 2030 r. emisja zostanie zredukowana o kolejne 19 proc. – podali autorzy raportu. – Przy obecnym tempie organizacje motoryzacyjne nie będą w stanie osiągnąć ogólnego celu zerowych emisji netto do 2050 r. w ramach Porozumienia Paryskiego – ocenili.Dodali, że tylko niewielka grupa – mniej niż 10 proc. – organizacji motoryzacyjnych jest na dobrej drodze do osiągnięcia zrównoważonego modelu funkcjonowania. “Firmy z tej grupy spodziewają się zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 35 proc. do 2030 r., w porównaniu ze średnią przewidywaną redukcją 19 proc. w całym przemyśle motoryzacyjnym” – zaznaczyli.

Atrakcyjność dla pracownika

Zwrócili przy tym uwagę, że oczekiwana jest poprawa ogólnej efektywności operacyjnej wyżej wymienionych firm o 22 proc. do 2026 r. Jak wyjaśniono, dzięki wprowadzaniu inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, firmy te będą po prostu osiągać lepsze wyniki. Badania wskazują, że w przypadku podmiotów działających na rzecz klimatu, wzmacnia się ich wizerunek i marka pracodawcy. Dzięki temu poprawia się także atrakcyjność w oczach kandydatów do pracy.

Z raportu wynika ponadto, że organizacje motoryzacyjne koncentrują się dziś na redukcji emisji, priorytet nadając tym inicjatywom, nad którymi mają bezpośrednią kontrolę – takim, jak m.in. produkcja i dekarbonizacja flot pojazdów. “Wdrażanie inicjatyw dotyczących zrównoważonego łańcucha dostaw wzrosło do 57 proc. w 2022 r. z 42 proc. w 2019 r.”.

Akumulatory powinny żyć dłużej

Według autorów raportu, ważne jest także wdrożenie inicjatyw opartych o gospodarkę o obiegu zamkniętym. “Ten model produkcji i konsumpcji zakłada ponowne użycie, naprawę, odnawianie i recykling istniejących materiałów i produktów tak długo, jak to możliwe” – wymienili. Podczas, gdy 73 proc. firm zgadza się, że model ten jest konieczny do osiągnięcia długoterminowych celów finansowych, to tylko 53 proc. organizacji go stosuje. Może to wpłynąć np. na upowszechnienie się pojazdów elektrycznych, które są częścią rozwiązania.

Oznacza to, że po pierwsze, akumulatory do samochodów elektrycznych powinny mieć coraz dłuższą żywotność, a po drugie, powinny być budowane w systemie krążenia i ponownego wykorzystywania surowców.

Capgemini to firm doradcza w zakresie transformacji i zarządzania biznesem poprzez wykorzystanie mocy technologii.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024