Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Envicon Talks. Branża gospodarki odpadami w czarnym kolorze? Jak zmienić świadomość?

Envicon Talks. Branża gospodarki odpadami w czarnym kolorze? Jak zmienić świadomość?
10.12.2024, o godz. 17:54
czas czytania: około 2 minut
0

O wpływie szarej strefy na postrzeganie branży ochrony środowiska oraz o tym, co zrobić aby komunikacja z obszaru ochrony środowiska skutecznie dotarła zarówno do legislatorów jak i mieszkańców rozmawiali w ramach formatu Envicon Talks wiceprezes Abrys Sp. z o.o. Robert Rosa z Kamilem Majerczakiem, CEO PreZero Polska.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Wspomniana komunikacja jest trudnym zdaniem, zwłaszcza w kontekście zalewu informacji na temat szarej strefy w gospodarce odpadami. Sytuację tę rozumie PreZero Polska – firma, która w sposób aktywny wykorzystuje nie tylko różnego rodzaju media i kanały komunikacji, ale również zacieśnia współpracę z różnego rodzaju partnerami.

Współpraca ze światem nauki

Przykładem takiego działania jest chociażby nawiązanie współpracy między Uniwersytetetem Przyrodniczym w Poznaniu – czołowym ośrodkiem naukowym w dziedzinie nauk przyrodniczych i ekoenergetyki oraz PreZero. Celem tej inicjatywy jest współpraca w obszarze ograniczenia niskiej emisji oraz efektywnego wykorzystania energii pierwotnej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. To doskonały przykład współpracy ze środowiskiem naukowym.

Zmiana świadomości społecznej i budowa postaw prośrodowiskowych

Innym przykładem inicjatywy budującej świadomość społeczną z zakresu działań prośrodowiskowych z obszaru gospodarki odpadami – tym razem wśród najmłodszych – jest zainicjowana przez PreZero Akademia Łowców Odpadów. To edukacyjna przygoda stworzona z myślą o dzieciach z klas 1-3 szkół podstawowych. Program ma na celu rozwijanie świadomości ekologicznej i zachęcanie najmłodszych do podejmowania praktycznych działań na rzecz ochrony środowiska. Program ten angażuje dzieci poprzez zabawę, edukacyjne gry i Eko Rywalizacje. Uczestnicy uczą się m.in. segregowania odpadów, kompostowania, tworzenia nowych rzeczy z materiałów recyklingowych, a także organizowania i udziału w akcjach sprzątania. Wszystko to w ramach systemu gospodarki odpadami. Akademia Łowców Odpadów promuje odpowiedzialność społeczną, zachęcając dzieci do troski o swoje otoczenie i inspirowania innych do dbania o naszą planetę.

Wspólne inicjatywy branży

Jeśli natomiast chodzi o wpływ na świadomość decydentów czy strony rządowej to przykładem inicjatywy, która doskonale wpisuje się w budowanie wizerunku branży w kontraście do szarej strefy w gospodarce odpadami jest chociażby inicjatywa, w ramach której cztery duże podmioty związane z gospodarką odpadami (PIGO, KIGO, Rada RIPOK oraz IBK), przygotowały apel do premiera, w którym polska branża odpadowa apeluje w kontekście systemu kaucyjnego o kompromis polegający na zapisaniu w ustawie, że system kaucyjny zostanie wprowadzony równolegle z rozszerzoną odpowiedzialnością producentów (ROP).

Wszystkie te działania merytoryczne, wraz z aktywnościami w obszarze nowoczesnych metod komunikacji medialnej składają się na całość budowania wizerunku branży i podkreślają, że branża odpadowa stoi zdecydowanie w opozycji do szarej strefy.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ZM WEBINAR6 Fundacja Sendzimira [25.11-18.12.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Envicon 2024
css.php
Copyright © 2024