Jak rozmawiać z mieszkańcami w sytuacjach kryzysowych? Jak poradzić sobie z protestami przeciwko uciążliwym inwestycjom? Co warto o wiedzieć o konsultacjach społecznych? Jak przeciwdziałać sytuacjom konfliktowym? Jak reagować na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych? Jak walczyć z fake newsami i dezinformacją? Między innymi o tym będą rozmawiać dzisiaj eksperci podczas rozpoczynającego się właśnie w Uniejowie Forum komunikacji w gospodarce komunalnej. Dwudniowe wydarzenie wypełnione będzie, prelekcjami, debatami oraz praktycznymi warsztatami z obszaru komunikacji.
Decyzje samorządu podejmowane bez uruchomienia konsultacji, bez jakiejkolwiek analizy opinii społecznej często doprowadzają do niezadowolenia, protestów a często uruchamiają konflikt społeczny, bo decyzje dzielą lokalną społeczność na zwolenników i przeciwników różnych proponowanych czy już zadekretowanych rozwiązań.
W dzisiejszym świecie umiejętność skutecznego komunikowania się to nie tylko atut, ale wręcz konieczność. Niezależnie od branży, w której działamy, jasne i przekonujące przekazywanie informacji wpływa na naszą efektywność, autorytet oraz relacje z innymi.
Jak mówić, żeby nas słuchano? Nie jest to sprawa łatwa, jednak na pewno niezwykle przydatna chociażby w momencie, kiedy musimy wziąć udział w konsultacjach społecznych jako eksperci. Jakie są sposoby na to, żeby dobrze rozmawiać z mieszkańcami?
W świecie, w którym technologia rozwija się w zawrotnym tempie, AI staje się kluczowym wsparciem dla specjalistów ds. komunikacji. Automatyzacja procesów, personalizacja przekazów i lepsze zarządzanie informacją to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja. Jak skutecznie włączyć ją do strategii komunikacyjnej i uniknąć typowych pułapek?