Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Gliwice kupują autobusy elektryczne

Gliwice kupują autobusy elektryczne
KK/PAP
28.10.2024, o godz. 8:16
czas czytania: około 2 minut
0

Samorządowe Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Gliwice wybrało ofertę Solarisa w przetargu na dziesięć nowych autobusów elektrycznych - przekazał w piątkowym biuletynie gliwicki samorząd. Zakup ma być finalizowany w IV kw. 2025 r.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

PKM Gliwice ogłosiło przetarg na zakup 10 nowych zeroemisyjnych pojazdów komunikacji miejskiej z początkiem lipca br. „Jeśli pozyskanie zewnętrznych środków i rozstrzygnięcie przetargu pójdą zgodnie z planem, nowe pojazdy powinny pojawić się na ulicach Gliwic w IV kwartale 2025 r.” – zaznaczono wówczas.

Jak napisano w piątkowej informacji magistratu, miejska spółka właśnie wyłoniła w przetargu firmę Solaris, która dostarczy do Gliwic 10 nowych elektrycznych autobusów miejskich.

Jedyny oferent

Z informacji na stronach zamówień publicznych gliwickiego PKM wynika, że Solaris był jedynym oferentem, który zaproponował cenę 42,3 mln zł brutto.

Nowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, elektroniczne kasowniki biletów oraz urządzenia poboru opłat systemu „Transport GZM”, tablice informacyjne, automatyczny system wykrywania i gaszenia pożaru, cyfrowy monitoring, system liczenia pasażerów czy system kontroli trzeźwości. Mają obsługiwać linie Zarządu Transportu Metropolitalnego 202, 187, 287 i M100.

Mobilna ładowarka elektryczna

W przetargu gliwicki PKM kupuje siedem autobusów przegubowych o długości nadwozia ok. 18 m (o mocy napędu 240 kW), trzech o długości ok. 12 m (o mocy napędu 160 kW) z napędem elektrycznym, a także jednej nowej mobilnej elektrycznej ładowarki o mocy min. 40 kW do ładowania magazynów energii ww. pojazdów na terenie stacji obsługi pojazdów.

Pojazdy mają być dostosowane do ładowania w systemie Plug-in (przy wymaganej nominalnej mocy ładowania od 40 kW do 120 kW), a także do szybkiego ładowania systemem pantografowym (opuszczanym pantografem, umieszczonym na maszcie stacji ładowania, z wymaganą nominalną mocą ładowania w zakresie od 190 kW do 400 kW).

W przetargu kryterium kosztowe (cena) ważyło w 50 proc. w ocenie ofert. Pozostałe kryteria obejmowały ocenę techniczną (20 proc.), ekologię (15 proc.), warunki gwarancji i serwisu (10 proc.) oraz ceny wybranych części zamiennych (5 proc.).

Zamówienie na ładowarki pantografowe

W innym równoległym przetargu PKM zamawia pięć ładowarek pantografowych o mocy min. 200 kW każda, które pojawią się w czterech punktach: dwie w Centrum Przesiadkowym w centrum Gliwic i po jednej w Centrum Przesiadkowym w Sośnicowicach oraz na przystankach Obrońców Pokoju i Brzezinka Nobla.

W tym postępowaniu wpłynęły trzy oferty: spółki Ekoenergetyka-Polska za niespełna 3,8 mln zł brutto, spółki Medcom za blisko 5 mln zł oraz spółki ZPUE za prawie 3 mln zł brutto.

Pod koniec ub. roku gliwickie PKM otrzymało osiem nowych autobusów elektrycznych – zamówionych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Zakup ogółem 32 takich wozów dla GZM wsparły unijne i krajowe dotacje z programu Gepard II.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024