Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Godzina dla Ziemi

Godzina dla Ziemi
16.03.2010, o godz. 12:39
czas czytania: około 2 minut
0

Polskie miasta, które zadeklarowały dotychczas, że zgaszą światło przyłączając się do organizowanej przez WWF akcji „Godzina dla Ziemi”, znalazły się w doborowym towarzystwie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Już dziś wiadomo, że w przyszłym tygodniu, 27 marca o 20.30 lokalnego czasu w symbolicznym geście dla ochrony klimatu na godzinę zgaśnie aż 75 spektakularnych obiektów na całym świecie, między innymi najwyższy budynek, słynny diabelski młyn i światowe centrum rozrywki.

Burj Khalifa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, London Eye w Wielkiej Brytanii i kasyna Las Vegas w Stanach Zjednoczonych – bo to nich mowa, tak jak setki miast i budynków na całym świecie będą częścią akcji WWF. Zgasną w symbolicznym apelu o przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i o podjęcie przez władze wszystkich krajów konkretnych zobowiązań na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, krakowski Kościół Mariacki i budynki w miejscowościach w całej Polsce zgasną wraz z Wieżą CN w Toronto, Górą Stołową w Kapsztadzie, Wielkim Pałacem Królewskim w Bangkoku, wieżowcem Tapei 101 na Tajwanie i Empire State Building w Nowym Jorku. Włączenie się w akcję „Godzina dla Ziemi” WWF właśnie tych obiektów ma szczególne znaczenie, gdyż znajdują się one w państwach, które emitują najwięcej gazów cieplarnianych, a więc najbardziej szkodzą klimatowi. Wiele innych światowych metropolii również wyłączy oświetlenie swoich najbardziej charakterystycznych obiektów, deklarując tym samym zaangażowanie w ochronę przyrody i wybór zrównoważonej ścieżki rozwoju. Zgaśnie oświetlenie znaków marek niektórych firm, między innymi logo Coca-Cola na Piccadilly Circus w Londynie.

– Włączenie się w akcję tylu miast i ich mieszkańców ma ogromne znaczenie dla rozwiązania problemu zmian klimatu i przybliża nas do przejścia na niskowęglową ścieżkę rozwoju – mówi Wojciech Stępniewski, kierownik projektu Klimat i energia w WWF Polska.

źródło: wwf.pl

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024