Obliczono, że koszty eksploatacji hybrydowego Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku.
Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu dwóch lat.
Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 – 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o "super niskiej emisji zanieczyszczeń" (Super Ultra Low Emission Vehicle).
Elantra LPI HEV jest pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w baterie litowo-polimerowe wielokrotnego ładowania, których wyłącznym dostawcą jest firma LG Chem, jeden z największych producentów akumulatorów na świecie. Wyższość baterii litowo-polimerowej nad litowo-jonową polega na większej pojemności energetycznej, niższych kosztach produkcji, oraz dłuższej żywotności.
źródło: hyundai.pl
Komentarze (0)