Otwarcie Hydropolis, mieszczącego się w zabytkowym Zbiorniku Wody na Grobli, było swoistym prezentem mikołajkowym dla mieszkańców Wrocławia. W sobotę i niedzielę na najmłodszych czekały wyjątkowe atrakcje, m.in. Święty Mikołaj rozdający słodycze, malowanie twarzy i rzeźba z lodu przedstawiająca logo Hydropolis.
Zwiedzanie rozpoczęło się od projekcji na ekranie mającym 360 stopni, opowiadającej o powstaniu wody na Ziemi. Następnie goście Hydropolis podążając wzdłuż zamkniętego w podłodze strumienia wody przechodzili przez kolejne strefy, poświęcone m.in. tajemnicom, jakie kryją w sobie głębiny, życiu tętniącemu w oceanach czy inżynierii wodnej. We wrocławskim centrum wiedzy o wodzie znajduje się również jedyna na świecie replika batyskafu Trieste, który w 1960 r. zanurzył się do Rowu Mariańskiego oraz wykonana z akrylu kopia rzeźby Michała Anioła pt. Dawid, symbolizująca, że człowiek w dużej mierze składa się z wody.
Wśród osób, które jako pierwsze kupiły bilet i przekroczyły próg Hydropolis, była Anna Morawska, która z niecierpliwością czekała na otwarcie Hydropolis –Stwierdziłam, że chcę być na samym początku zwiedzania i zobaczyć jak to działa. Bardzo mi się to podoba, mam wyłącznie pozytywne wrażenia. Na pewno będę tu przychodzić częściej i zabiorę swoje dzieci. Dzisiaj przyszłam z przyjaciółkami, w tym jedną spoza Polski, przed którą chciałam się pochwalić, że we Wrocławiu jest takie wyjątkowe centrum wiedzy.
Czytaj także >>> Wrocławskie MPWiK zaprasza do Hydropolis
Pod wrażeniem był również Wiesław Kocur, który określił obiekt w dwóch słowach: – Coś pięknego! Wydaje mi się, że są tutaj urządzenia z najwyższej półki, które nie onieśmielają, ale pozwalają przyjrzeć się różnym zagadnieniom. Dowiedziałem się więcej o batyskafie, w którym z przyjemnością sobie posiedziałem.
Pierwszym gościom Hydropolis w zwiedzaniu towarzyszył prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu Zdzisław Olejczyk. – Dzięki wystawie będziemy szerzyć wiedzę na temat wody, która jest absolutną podstawą życia na Ziemi. Hydropolis jest atrakcyjne dla osób w każdym wieku, ale zależało nam przede wszystkim na tym, żeby ważne treści podać w formie przystępnej dla dzieci i młodzieży. Dlatego najmłodsi znajdą tu mnóstwo interaktywnych i multimedialnych urządzeń, które mogą dotknąć i uruchomić – wyjaśniał Prezes Z. Olejczyk.
Hydropolis jest dla MPWiK we Wrocławiu przedsięwzięciem biznesowym. Spółka realizowała inwestycję przez pięć lat i w sumie przeznaczyła na nią 59 mln zł, z czego 35,5 mln zł pochłonęła rewitalizacja zabytkowego zbiornika wody, w którym znajduje się wystawa. Cała suma stanowiła około 5% całego budżetu inwestycyjnego w tym czasie. Na budowę Hydropolis nie zaciągnięto kredytu. Biznes plan zakłada zwrot z inwestycji w okresie dziesięcioletnim.
Komentarze (0)