Branża motoryzacji stoi przed ogromnym wyzwaniem związanym z dekarbonizacją. Oznacza to, że w najbliższych latach przejdzie dynamiczną transformację, która sprawi, że masowo zostaną wdrożone nowe technologie wspierające ten proces. 

Unia Europejska jako pierwsza na świecie przyjęła politykę proklimatyczną Green Deal. Dążenie do neutralności klimatycznej w roku 2050 jest celem zgodnym z powszechnie przyjętym Porozumieniem Paryskim z COP21 z 2015 r. UE postawiła sobie również ambitne cele redukcji emisji z takich sektorów jak energetyka, przemysł, transport i budownictwo – o 55% w 2030 roku. Czasu zostało niewiele, dlatego pakiet reform „Fit for 55” ma wspierać cały proces i nowe regulacje, które uchwalane są przez organy Unii nakierowane na osiągnięcie założonych celów. Jak podaje Europejska Agencja Środowiska, jednym z kluczowych obszarów dla redukcji śladu węglowego jest transport, który odpowiada za ok. 25% emisji CO2 na terenie Unii, z czego w 2019 r. 71,7% emisji pochodziło z transportu drogowego.

Jak będzie kształtowała się przyszłość motoryzacji?

Zdecydowanie przyszłość europejskiej motoryzacji będzie kształtowana zgodnie z kolejnymi regulacjami, które będą wskazywały kierunki rozwoju. Pierwszym istotnym czynnikiem będą cele redukcji emisji dla pojazd&o...