Podczas testów MPK będzie zwracać uwagę przede wszystkim na dystans, jaki autobusy mogą przejechać po naładowaniu baterii oraz zużycie energii, szczególnie w okresie letnim przy włączonej klimatyzacji. Ważna będzie także opinia pasażerów, dla których zostały przygotowane specjalne ankiety z możliwością wpisania uwag dotyczących jazdy elektrycznymi autobusami.
Elektryczne autobusy BYD posiadają szereg zalet służących zarówno środowisku, jak i użytkownikom komunikacji miejskiej. Każdy z pojazdów jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację i jednorazowo może przewieźć do 70 osób. Różni je natomiast liczba drzwi (w jednym autobusie dostępne są dwie pary drzwi, a w drugim trzy) oraz układ siedzeń. Pojazdy nie emitują spalin do środowiska.
Jak zapewnia producent autobusów po jednym, pełnym cyklu ładowania, mogą one pokonać dystans do 250 km w ciężkich warunkach miejskich z włączoną klimatyzacją. Autobusy będą stacjonować w zajezdni Wola Duchacka. MPK zamierza testować autobusy do końca 2015 roku.
Warto przypomnieć, że w planach krakowskiego przewoźnika jest realizacja projektu pod nazwą „Zakup niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów oraz stacjonarnych automatów KKM do sprzedaży biletów w celu obsługi linii aglomeracyjnych”, którego wartość szacowana jest na prawie 140 mln zł netto. Projekt obejmować będzie zakup ok. 100 nowych autobusów, zarówno tych z tradycyjnym napędem, wyposażonych w silniki spełniające normy Euro 6, ale także autobusów hybrydowych i z napędem elektrycznym. Ten projekt, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej spowoduje, że po ulicach Krakowa i sąsiadujących z miastem gmin będą kursować pojazdy, wykorzystujące najnowocześniejsze obecnie rozwiązania w zakresie niskiej emisji. Ich sporą częścią będą stanowić autobusy elektryczne i hybrydowe.
Komentarze (0)