Od 2 listopada Aquanet wprowadził nowe zasady załatwiania spraw przez klientów a także nową organizację pracy. Skoszarowanych zostało 50 pracowników. “Zmiany wynikają z obawy o zdrowie naszych pracowników i klientów, są także wyrazem troski o zapewnienie ciągłości dostaw” – informuje spółka.

Żeby ustrzec przez rozprzestrzenianiem się koronawirusa, poznański Aquanet zdecydował o skoszarowaniu pracowników odpowiedzialnych za dostawę wody i odprowadzanie ścieków. Wszystkie sprawy mają być załatwiane przez internet i telefon.

50 pracowników skoszarowano we wtorek, 3 listopada. Wszyscy wcześniej przeszli testy na koronawirusa. Przez dwa tygodnie pracować będą w miejscach ujęć wody przy ul. Wiśniowej na poznańskim Dębcu, w Mosinie i w Gruszczynie, w Centralnej Oczyszczalni Ścieków i w Lewobrzeżnej Oczyszczalni Ścieków, a także w mniejszych oczyszczalniach – w Borówcu, Szlachęcinie i Mosinie.

Skoszarowani pracownicy Aquanetu nie mogą wychodzić poza bramy zakładu ani kontaktować z innymi pracownikami spółki. Firma zapewniła im wyżywienie (obiady dowozi firma cateringowa), kuchnie z pełnymi lodówkami i miejsca do spania. Wypłaci im także nadgodziny za czas spędzony w pracy.

Do swoich domów wrócą po dwóch tygodniach. Zanim zastąpią ich kolejni pracownicy, na miejsce wejdzie wówczas ekipa sprzątająca, która zdezynfekuje pomieszczenia.

Dla Aquanetu to drugi raz gdy koszaruje pracowników. Po raz pierwszy spółka zrobiła to w wiosną – w stacji uzdatniania wody w Mosinie na stałe przebywało kilkoro z nich. Wówczas pracowników koszarowały też inne przedsiębiorstwa wodociągowe, m.in. z Mławy, Białegostoku i Krakowa.

Koronawirus. Aquanet gotowy na skoszarowanie pracowników [WIDEO]

Źródło: Gazeta Wyborcza

Czytaj więcej

Skomentuj