Reklama

AD1A KEMIPOL [13.12-21.12.24]

Kraków. MPK unieważniło przetargi na dostawę 90 nowych tramwajów

Kraków. MPK unieważniło przetargi na dostawę 90 nowych tramwajów
MŁ/PAP
18.07.2024, o godz. 11:35
czas czytania: około 2 minut
0

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie unieważniło trzy przetargi na dostawę 90 nowych tramwajów, w których wpłynęły oferty od dwóch podmiotów. Nowe postępowania powinny zostać ogłoszone jeszcze w tym miesiącu – podał krakowski przewoźnik.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Oferty w trzech przetargach zostały otwarte pod koniec czerwca. O zamówienie rywalizowały dwa podmioty: konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa oraz Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat z Turcji.

Powody unieważnienia

„Kryterium wyboru była nie tylko cena, ale także warunki techniczne. Zaproponowane oferty przekraczały zaplanowany budżet, a także w części nie spełniały wymogów formalno-merytorycznych” – wyjaśniło MPK w komunikacie.

Szczegóły zamówienia

Zamówienie MPK w Krakowie obejmowało trzy rodzaje wagonów: do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m, do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m, do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m.

Pierwszym i drugim zamówieniem zainteresowani byli obydwaj dostawcy, a trzecim – tylko firma z Turcji. Turecki producent zaproponował także niższą cenę w przetargach, gdzie wpłynęły dwie oferty.

Jak zapowiedziało MPK, liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić, będzie zależała od możliwości finansowych przewoźnika oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Przygotowuje on już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach unijnego Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FenIKS).

Przewoźnik wyjaśnił, że decydując o zakresie zamówienia i rodzaju tramwajów, które będą kupowane, brał pod uwagę zarówno oczekiwania pasażerów, jak też intensywny rozwój sieci torowisk w Krakowie – obecnie trwają prace przy budowie linii do Mistrzejowic, a w planach miasta jest powstanie kilku kolejnych tras, w tym m.in. na osiedle Azory.

MPK planuje, że po dostawie nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji. Dzięki temu po zakończeniu dostaw tramwajowa flota MPK będzie złożona wyłącznie z pojazdów z niską podłogą, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024