W ostatnim czasie Strefy Czystego Transportu stały się gorącym tematem w naszym kraju, a wokół nich narosło wiele mitów. Projekt „Laboratorium Stref Czystego Transportu” systematyzuje wiedzę na ich temat.

W listopadzie 2020 r. powstał projekt nowelizacji Ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Następnie 7 grudnia 2021 r. nowelizacja została podpisana przez prezydenta, a obowiązujące przepisy zyskały nowe brzmienie, w tym art. 39 tej ustawy, który dotyczy Stref Czystego Transportu (SCT). Następstwo tych zdarzeń wywołało niemałą dyskusję w naszym kraju. Celem projektu „Laboratorium Stref Czystego Transportu” jest udostępnienie polskim samorządom praktycznej i aktualnej wiedzy na temat wdrażania i prowadzenia SCT oraz zapoznanie ich ze sprawdzonymi praktykami na podstawie przykładów z różnych miast Europy. Dzięki niemu samorządowi decydenci mogą pozyskać niezbędną wiedzę na temat uwarunkowań legislacyjnych SCT, wynikających ze wspomnianego art. 39.

Bariery i motywacje

Strefy Czystego Transportu to temat ważny społecznie, dlatego realizatorzy projektu postanowili zdefiniować, jakie bariery i motywacje dla ustanawiania SCT widzą przedstawiciele samorządów, biznesu i organizacji pozarządowych, działających w miastach, w&nb...