800 tys. zł jest skłonny zapłacić łódzki Ratusz za promowanie miasta w… serialu telewizyjnym. Wypromowanych ma zostać 15 najważniejszych zabytków oraz nowych inwestycji, wytypowanych przez miejskie władze – informuje TVN24. Przetarg został ogłoszony 17 lipca. Na oferty władze czekały tylko 10 dni.

Łódź chce "wprowadzenia wątku miejskiego do serialu telewizyjnego", który spełniać będzie następujące kryteria: musi być pozytywny, dotyczyć głównego bohatera i trwać przez trzy do ośmiu odcinków, emitowanych raz w tygodniu w kanale ogólnopolskim w prime time, czyli w godzinach 18-23.

Produkcja, która wygra ma promować Łódź "z uwzględnieniem rozwoju kulturalnego i ekonomicznego".Serialowa budowa ma zakończyć się szybko – telewizyjna promocja Łodzi w odcinkach ma ukazać się jeszcze w tym roku.

Władze Łodzi zainspirowały pomysły innych miast. Po emisji serialu "Ojciec Mateusz", którego akcja rozgrywa się w Sandomierzu, władze miasta poinformowały, że liczba turystów się podwoiła. Władze opracowały nawet specjalny szlak turystyczny: "śladami o. Mateusza".

Inny pomysł na serialową promocję ma Kraków. Od początku roku przy Krakowskim Biurze Festiwalowym (KBF) działa fundusz, z którego pieniądze trafiają na produkcje filmowe. W zamian zdjęcia nagrywane są w scenografii miasta i regionu. Obecnie w Krakowie kręcone są zdjęcia do nowego serialu TVN "Po prostu Majka.

Źródło: TVN24

Kolędownik 2018 696px
UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj