Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

McDonald’s i Coca-Cola stawiają na recykling. Opakowania będą bardziej ekologiczne?

McDonald’s i Coca-Cola stawiają na recykling. Opakowania będą bardziej ekologiczne?
Katarzyna Błachowicz
22.01.2018, o godz. 11:57
czas czytania: około 2 minut
1

Dwa międzynarodowe koncerny spożywcze - McDonald's i Coca-Cola - zapowiedziały ostatnio wzmożone działania pod kątem recyklingu swoich opakowań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

McDonald’s chce wprowadzić do 2025 r. recykling we wszystkich restauracjach marki na świecie. Ma się to stać bez względu na dostępną infrastrukturę gospodarki odpadami czy lokalne nawyki konsumentów.

Do 2025 r. także 100 proc. opakowań, w których McDonald’s będzie serwował swoje jedzenie, ma pochodzić ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji, przy czym preferowane będą surowce opatrzone certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC).

To nie pierwsze cele związane z recyklingiem opakowań w McDonald’s. Wcześniej koncern postanowił, że do 2020 r. 100 proc. opakowań wykonanych z masy papierowej będzie pochodziło z recyklingu bądź certyfikowanych źródeł, które nie przyczyniają się do wylesiania.

Co ciekawe w McDonald’s obecnie 50 proc opakowań przeznaczonych dla gości pochodzi ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji. Z kolei 64 proc. opakowań bazujących na masie papierowej pochodzi z certyfikowanych źródeł lub recyklingu. Ponadto około 10 proc. wszystkich restauracji McDonald’s poddaje recyklingowi opakowania wykorzystywane przez klientów.

Polacy chcą ekologicznych opakowań

Według badania przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, większość Polaków (91 proc.) dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego.

Ponadto 93 proc. respondentów jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne – mówi Anna Borys-Karwacka z McDonald’s Polska. – Z wyników badania dowiedzieliśmy się również, że 89 proc. Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi.

Coca-cola z recyklingu

Działania Coca-Coli również zmierzają do tego, żeby na całym świecie wszystkie jej opakowania w 100 proc. nadawały się do recyklingu. Firma produkuje butelki, zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału, jakim jest żywica roślinna, jak i poprzez zmniejszenie wagi tworzy sztucznych w każdym opakowaniu.

Do 2030 r. koncern Coca-Cola zamierza wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w 50 proc. z recyklingu. Celem jest ustanowienie nowego światowego standardu pakowania napojów. Stanowi to element wizji firmy w zakresie opakowań nazwanej “Świat bez Odpadów” („World Without Waste”).

– Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu – mówi James Quincey, prezes The Coca-Cola Company. Poprzez strategię „World Without Waste” inwestujemy w naszą planetę i nasze opakowania, aby problem odpadów stał się przeszłością – dodał Quincey.

Dlatego też Coca-Cola zadeklarowała, że do 2030 r.  będzie starała się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od firmy na rynek – tak, aby dać im więcej niż jedno życie.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (1)


http://www.uniwerstal.pl

Komentarz #9259 dodany 2018-01-26 16:40:27

No bardzo miło że Coca Cola poszła w ślady SKUP ZŁOMU BIAŁYSTOK Uniwerstal bo tam tak jak coca-cola recyklinguje opakowania tak uniwerstal złomuje samochody ekologicznie i sprzedaje z nich części samochodowe.

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024