Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

MFiPR: wydano 18,5 mld zł na zwiększenie dostępności w miejscach użyteczności publicznej

MFiPR: wydano 18,5 mld zł na zwiększenie dostępności w miejscach użyteczności publicznej
pap/jw
12.12.2023, o godz. 10:12
czas czytania: około 2 minut
0

W ciągu pięciu lat na zwiększenie dostępności w miejscach użyteczności publicznej przeznaczono 18,5 mld zł – poinformowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Bariery architektoniczne i komunikacyjne usunięto m.in. w urzędach, dworcach czy szkołach.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Jak wskazał resort, kluczową rolę w zwiększaniu dostępności odgrywa ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie w 2019 roku, zobowiązując podmioty publiczne do zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. Celem ustawy jest poprawa warunków życia i funkcjonowania obywateli ze szczególnymi potrzebami, którzy są narażeni na marginalizację lub dyskryminację m.in. ze względu na niepełnosprawność lub obniżony poziom sprawności z powodu wieku czy choroby.

“Dostępność to nie dobro luksusowe, a prawo”

– Dzięki szeroko zakrojonym działaniom, jakie podjęliśmy wspólnie z ZUS, tematyka dostępności przestała być domeną nielicznego kręgu specjalistów czy organizacji pozarządowych współpracujących z osobami z niepełnosprawnościami – wskazała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, cytowana w komunikacie resortu.

Podkreśliła, że dostępność to nie dobro luksusowe, a prawo i cecha nowoczesnego społeczeństwa. – To bardzo ważny aspekt społeczeństwa otwartego, wrażliwego, dbającego o wszystkich swoich obywateli – zaznaczyła.

Likwidacja barier

Minister przypomniała, że promowanie dostępności przyniosło wiele pozytywnych zmian. Z danych MFiPR wynika, że w ok. 3 200 miejsc takich jak urzędy, placówki ochrony zdrowia, dworce, muzea czy szkoły udało się zlikwidować bariery architektoniczne, cyfrowe czy związane z komunikacją i dostarczaniem informacji. – To ponad 260 inicjatyw, na które przeznaczyliśmy 18,5 mld złotych. Są to konkursy, projekty, programy, połączone z szerokim pakietem działań legislacyjnych ukierunkowanych na stworzenie ram prawnych i systemowych dla zapewniania dostępności w Polsce – poinformowało MFiPR.

Przypomniano, że na mocy ustawy o dostępności uruchomiony został Fundusz Dostępności, powołano Radę Dostępności i zainicjowano Partnerstwo na rzecz dostępności.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024