Reklama

ad1a STIHL [13.02-23.02.25]

MPK w Krakowie kupuje 200 nowych autobusów. Tym razem spalinowych

MPK w Krakowie kupuje 200 nowych autobusów. Tym razem spalinowych
KP
03.02.2025, o godz. 10:12
czas czytania: około 2 minut
0

Zamówienie nowych autobusów pozwoli na wycofanie z ruchu najstarszych autobusów spalinowych krakowskiego przewoźnika. Jeżeli to zamówienie zostanie zrealizowane, to mieszkańców Krakowa będą przewozić tylko autobusy wodorowe, elektryczne, hybrydowe oraz wyposażone w najwyższą europejską normę silnika Euro 6.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b bioodpady konferencja 2025 [05.02-11.03.25]

Każdy z 200 nowych pojazdów będzie niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring oraz innowacyjne systemy wspomagające pracę kierowców. Kierowcy będą mieć do dyspozycji zamkniętą kabinę oraz lodówkę. Każdy z autobusów będzie spełniał najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa, komfortu i ekologii.

90 autobusów ma mieć długość 12 m, a kolejnych 60 aż 18 m. MPK szuka też jednak krótszych pojazdów oraz takich, które są przystosowane do jazdy poza miastem.

Autobusy będą dostarczane na podstawie umów realizacyjnych zawartych w ramach umów ramowych na poszczególne zadania w okresie czterech lat.

Rewolucja we flocie

Flota MPK SA w Krakowie składa się obecnie z prawie 650 autobusów, z czego 121 to autobusy elektryczne, a 33 to hybrydowe. W ciągu ostatniego tygodnia przewoźnik otworzył oferty na trzy rodzaje autobusów: 10 wodorowych, 32 elektrycznych i 200 z silnikami Euro 6. Dodatkowo w tym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 45 autobusów z silnikami Euro 6.

Realizacja wszystkich zaplanowanych zamówień będzie oznaczać wymianę ponad 40 proc. całej obecnej floty autobusów MPK SA w Krakowie.

Zainteresowane dostawą autobusów są 3 konsorcja: Mercus PSQ Sp. z o.o. i PKO Leasing SA, Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing SA oraz Scania Polska SA i Scania Finanse Polska Sp. z o.o. 

Unijne standardy

Przewoźnik zapewnia, że choć autobusy będą wyposażone w silnik spalinowy, to spełnią wyśrubowane unijne normy. W tym przypadku będzie to norma EURO 6, która w 2015 r. obniżyła limity ilości tlenków azotu wydzielanych przez samochody z silnikami diesla.

Pojazdy z takimi silnikami będą mogły wjeżdżać do stref czystego transportu do 2035 r. Na razie nie wiemy jeszcze, jakie będą standardy wyznaczone przez unijną normę EURO 7.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad3b ROP debata [10.02-27.02.25]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1D AKADEMIA BDO25 [02.02-18.03.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2025