W przetargu przeprowadzonym przez tarnowskie MPK wpłynęły dwie oferty. Oprócz Solarisa był to hiszpański producent Irizar e-mobility z ceną przekraczającą 64,8 mln zł. Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zakupu, to blisko 63,7 mln zł, dlatego droższa z ofert nie była oceniana.
Jak wynika z dokumentów zamieszczonych na platformie zakupowej przewoźnika, polska firma Solaris Bus & Coach zaproponowała za realizację zamówienia ponad 52 mln zł i jej oferta została wybrana.
Nowa stacja ładowania
Tarnowskie MPK w ramach przetargu zamierza kupić 17 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów zeroemisyjnych o napędzie elektrycznym, zasilanych z własnych magazynów energii (akumulatorów) przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji miejskiej. Ponadto, zamówienie obejmuje m.in. budowę stacji ładowania pojazdów wraz z infrastrukturą zasilania energetycznego na ul. Lwowskiej w Tarnowie.
Przedsięwzięcie współfinansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego: „Zielony Transport Publiczny 3.0”.
Nowoczesny tabor Tarnowa
Jak informuje tarnowski przewoźnik, w ramach programu odnowy taboru w latach 2015-2020 wymienił on na nowe 52 pojazdy, czyli 55 proc. swojego taboru liczącego 95 autobusów. Obecnie eksploatowany w Tarnowie jest tabor takich producentów jak: Solaris, Scania i MAN.
Wszystkie autobusy spalinowe MPK Tarnów wyposażone są w silniki spełniające najwyższe normy emisji zanieczyszczeń Euro 5 lub Euro 6. Ponad połowa z nich jest przystosowane do zasilania alternatywnego: sprężony gaz ziemny CNG, biodiesel, hybryda spalinowo-elektryczna.
Wszystkie autobusy są wyposażone w klimatyzację, niską podłogę, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej, w tym dla osób niedowidzących, oraz ładowarki USB, a 96 proc. taboru posiada automatyczne skrzynie biegów.
Komentarze (0)