Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Nowa linia tramwajowa wraz z przebudową infrastruktury komunalnej w Poznaniu

Nowa linia tramwajowa wraz z przebudową infrastruktury komunalnej w Poznaniu
Bartłomiej Leśniewski
05.12.2024, o godz. 12:52
czas czytania: około 2 minut
0

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) ogłosiła w środę przetarg na budowę torowiska tramwajowego na ul. Ratajczaka na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi. Nowa trasa ma ułatwić mieszkańcom Wildy i Dębca dojazd do centrum miasta.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Inwestycja jest częścią drugiego etapu projektu Program Centrum. W trakcie wcześniejszych prac położono torowisko na ul. Ratajczaka pomiędzy ul. Św. Marcin i ul. 27 Grudnia.

Okazja do gruntownej przebudowy

W ramach kolejnej odsłony inwestycji wybrany w przetargu wykonawca, oprócz zbudowania linii tramwajowej, wykona roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz wybuduje nowe drogi rowerowe i chodniki.

Budowa trasy tramwajowej ma ułatwić mieszkańcom poznańskiej Wildy i Dębca przejazd do centrum miasta. “Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego, a w dalszej perspektywie połączenia tramwajowego z Garbar w stronę Naramowic” – zaznaczono w komunikacie PIM.

Dodano, że włączenie nowego torowiska w sieć linii tramwajowych wymaga przebudowy skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Według zapowiedzi w efekcie znikną schody prowadzące w trzech miejscach do przejścia podziemnego, a dojście na przystanek Wierzbięcice będzie możliwe dzięki nowemu, naziemnemu przejściu dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Uspokojenie ruchu

Wraz z inwestycją ruch na ul. Ratajczaka ma zostać uspokojony: odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich będzie strefą zamieszkania. “Po obu stronach ulicy na tym fragmencie przewidziano symetryczne przestrzenie obsadzone drzewami i zielenią niską. Będzie to ciąg z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymany w klimacie zielonej alei” – opisano w komunikacie PIM.

Dodatkowo, w strefie zamieszkania, pomiędzy ul. Św. Marcin a ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich, planowany jest bezprogowy układ kamiennej nawierzchni, która ma nawiązywać wzorem do przebudowanego już odcinka ul. Św. Marcin.

Poznański magistrat poinformował, że na 10 grudnia, na godz. 17, w sali sesyjnej urzędu miasta zaplanowano spotkanie przedstawicieli samorządu i PIM z mieszkańcami. Rozmowy mają dotyczyć budowy trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka.

W publikacji o przetargu podano, że samorząd Poznania ubiega się o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Warunki odwołania

Spółka PIM zastrzegła, że może unieważnić postępowanie, w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę, jaką samorząd lub Aquanet S.A. zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Postępowanie może zostać unieważnione również w przypadku, gdy zamawiający nie otrzyma planowanego wsparcia finansowego.

Oferty w postępowaniu będą przyjmowane do 10 stycznia.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ZM WEBINAR6 Fundacja Sendzimira [25.11-18.12.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024