Prezydent Jerzy Kropiwnicki oraz dyrektor oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP SA w Łodzi Jacek Derwisiński i zastępca dyrektora ds. technicznych Grzegorz Nita podpisali akt notarialny w sprawie zamiany terenów pomiędzy miastem a PKP. Dzięki temu, będzie możliwa realizacja kolejnych inwestycji. W ramach umowy kolej przekazała miastu działki o powierzchni 15 tys. m kw., a miasto PKP – 12 tys. m kw. Wartość terenów jest przybliżona.
– To dzień historyczny. Podpisujemy pierwszą umowę z całego cyklu dokumentów. Chodzi o uregulowanie sprawy własności i posiadania terenów, na których w niedalekiej przyszłości powstanie nowy dworzec Fabryczny, Nowe Centrum Łodzi i tunel, który połączy dworzec Fabryczny z dworcem Kaliskim – powiedział prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki.
Teren w rejonie ulic: Tuwima, Narutowicza, Sienkiewicza i Kopcińskiego został podzielony na dwie strefy. W pierwszej dominować będzie funkcja kulturalna, a w drugiej realizowane będą przedsięwzięcia komercyjne. Centralnym miejscem pierwszej strefy będzie rynek, gdzie będą organizowane imprezy masowe, m.in.: koncerty i pokazy. Nieopodal powstaną ulice: Żydowska, Niemiecka, Rosyjska i Polska. To pomysł, by uczcić pamięć o społecznościach, które stworzyły Łódź. W pobliżu rynku znajdzie się centrum festiwalowo-kongresowe oraz budynki Specjalnej Strefy Kultury. Pierzeję południową zamknie zespół obiektów stuletniej elektrociepłowni EC-1. Tu także ma powstać m.in. Muzeum Techniki z największą na świecie ekspozycją poświęconą energii oraz okno medialne – miejsce dla dziennikarzy, umożliwiające transmisje na żywo.
Połączenie Nowego Centrum Łodzi zapewni znajdujący się pod ziemią węzeł komunikacyjny, obejmujący kolej wysokich prędkości, kolej regionalną, komunikację autobusową i miejską. Perony kolejowe dworca Łódź-Fabryczna zlokalizowane będą 16 metrów pod ziemią, a cześć dworca autobusowego 6 metrów pod ziemią.
źródło: uml.lodz.pl
Komentarze (0)