– Projekt pozwala zachować historyczne konstrukcje. Inwestycja współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ, warta jest ponad 60 mln zł netto – czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (dalej PKP/PKL).
Zyska także Przemyśl
Przeprawa nad Sanem zapewni sprawny transport kolejowy na trasie ważnej w ruchu krajowym i regionalnym. A także: międzynarodowym na szlaku wiodącym do Ukrainy.
– Po przebudowie pociągi pojadą szybciej, co pozwoli na opracowanie lepszej oferty podróży koleją. Wyeliminowane będą ograniczenia w ruchu drogowym, co korzystnie zmieni system komunikacji w Przemyślu – zuważa PKP/PKL.
Prace rozpoczną się od rozbudowy przyczółków i podpór. Takie rozwiązanie pozwoli „rozsunąć” obecne przęsła i przygotować między nimi miejsce dla nowej konstrukcji. Wykorzystywane obecnie kratownicowe przęsła mostu zostaną zachowane.
W trosce o tradycje
Nowy sześcioprzęsłowy most o długości blisko 200 metrów będzie swoim kształtem nawiązywał do dawnej konstrukcji. Realizacja inwestycji – wg przyjętej koncepcji, pozwoli zagwarantować sprawne przewozy kolejowe i zachować w panoramie miasta zabytkowe elementy kolejowej przeprawy.
Stary most kolejowy zmieni swoją funkcję. Trzy przęsła będą zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Pozostałe trzy przęsła zostaną wykorzystane przez Muzeum Ziemi Przemyskiej do przygotowania wystawy plenerowej.
Ruch kolejowy na moście będzie utrzymany. Czasowo będzie to ruch jednotorowy. Zakres prac wymaga zmian w organizacji komunikacji drogowej.
Inwestycja w Przemyślu ma wartość ok. 60 mln zł i jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. W zakresie tego projektu jest także modernizacja dwóch mostów i wiadukt na linii kolejowej w okolicach Kłodzka, na Dolnym Śląsku. Zakładanym efektem projektu jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjność transportu kolejowego.
Komentarze (0)