Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Oferty na usunięcie odpadów przy w Częstochowie

Oferty na usunięcie odpadów przy w Częstochowie
Cza
15.11.2023, o godz. 14:13
czas czytania: około 2 minut
0

Otwarto oferty w przetargu na usunięcie i utylizację odpadów niebezpiecznych w Częstochowie przy ul. Filomatów 28, które zostały tam nielegalnie zwiezione. Najniższa kwota wynosi 35,6 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Oferta złożona przez konsorcjum firm Mo-Bruk i Raf-Ekologia wynosi 35 mln 640 tys. zł brutto. Kolejne opiewają na 37 mln 584 tys. zł, 43 mln 416 tys. zł, 43 mln 999 tys. zł oraz 78 mln 259 tys. zł. Teraz nastąpi badanie ofert.

Promesa dofinansowania

Wszystkie złożone oferty oprócz jednej mieszczą się w podanej w ramach procedury przetargowej kwocie, jaką Częstochowa mogła przeznaczyć na realizację zamówienia (w imieniu miasta przetarg prowadzi spółka miejska – Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne). Po rozpisaniu obecnego przetargu i uwzględnieniu zmiany warunków zamówienia, które dopuszcza obecnie częściowy odzysk odpadów, a nie ich utylizację wyłącznie poprzez proces spalania, kwota wynosiła 55 mln 559,5 tys. zł brutto.

Częstochowie udało się uzyskać na unieszkodliwienie odpadów zmagazynowanych nielegalnie przy ul. Filomatów promesę dofinansowania (zapewnienie, że inwestycja zostanie dofinansowana do danej kwoty) z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w łącznej wysokości do 55 proc. kosztów tej operacji. Ze środków tych miasto będzie mogło skorzystać po rozpoczęciu procesu wywożenia odpadów.

Odpady mają zniknąć za 1,5 roku

Resztę kosztów samorząd jest zmuszony pokryć ze środków własnych, mimo że składowanie odpadów w dzierżawionej przez prywatną firmę hali poprzemysłowej nastąpiło w wyniku przestępczego procederu, czemu instytucje i służby państwowe nie były w stanie skutecznie przeciwdziałać. To efekt nowelizacji ustawy o odpadach z 2019 r. kiedy to gminy zostały zobligowane do takiego prowadzenia procedur administracyjnych, aby w sytuacji niemożności obciążenia właściciela lub dzierżawcy gruntu – zastępczo, we własnym zakresie zadbać o unieszkodliwienie i utylizację takich „porzuconych” odpadów.

Jeżeli do końca roku uda się rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę z wykonawcą, proces wywożenia odpadów, który będzie realizowany etapami (na ul. Filomatów jest ponad 6 tys. ton odpadów), rozpocznie się na początku przyszłego roku.

Czas na realizację zamówienia – do końca 2025 r. Oto dokumentacja przetargowa.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024