Atrium European Real Estate, właściciel sieci centrów handlowych, planuje wprowadzenie programu oszczędności w należących do niego obiektach w Polsce. Celem programu jest zmniejszenie zużycia mediów o 20 proc. w skali roku.

Plan jest częścią strategii firmy, której istotnym elementem jest minimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko.

Celem programu jest ograniczenie niekorzystnego wpływu centrów handlowych na klimat poprzez redukcję zużycia prądu, gazu i wody oraz zmniejszenie częstotliwości wywozu odpadów w każdym obiekcie. Dzięki konkretnym działaniom firma planuje zaoszczędzić na eksploatacji mediów 20 proc. w skali roku.

Eko lokator Gdansk 300 x 250

– Wdrożenie programu oszczędności to kolejny krok w kierunku zwiększenia odpowiedzialności firmy za stan środowiska w miejscach, w których funkcjonujemy – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, dyrektor marketingu w Manhattan Real Estate Management, spółce zarządzającej centrami handlowymi należącymi do Atrium European Real Estate.

W październiku ubiegłego roku zainaugurowano edukacyjny program „Centrum z Klimatem” – długofalowy projekt ekologiczny w Polsce powstały z myślą o sieci centrów handlowych. Jego podstawą jest tzw. „mała” ekologia, czyli przekonanie, że każdy z klientów, najemców, pracowników centrum – ma wpływ na klimat.

Pierwsze wyniki programu oszczędności mają być znane już w maju tego roku.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj