Oto jak wygląda dzień z życia załogi stołecznego MPO

Oto jak wygląda dzień z życia załogi stołecznego MPO
02.11.2022, o godz. 14:33
czas czytania: około 2 minut
1

6 obsługiwanych dzielnic, 170 tras dziennie, 127 śmieciarek, ok. 1200 pracowników - oto Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o. w liczbach. Utrzymanie porządku i regularności odbioru odpadów to efekt organizacji pracy poszczególnych załóg MPO, które na warszawskie ulice wyjeżdżają już o brzasku. W trakcie jednej zmiany pracownicy spółki opróżniają od 80 do ponad 200 pojemników. To wymaga determinacji, pełnego skupienia i umiejętności szybkiego reagowania na zaistniałe warunki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Członkowie ekipy, która rano wyrusza odbierać odpady od mieszkańców, dzień pracy rozpoczynają już o godz. 05:30.

Zanim ruszą

Zanim śmieciarka MPO opuści bazę, trzeba zająć się niezbędnymi formalnościami. Po odebraniu teczki pojazdu, w której znajdują się klucze, dokumenty samochodu, trasówka w formie papierowej, potwierdzenie wygenerowania, tzw. KPOK (czyli karta przekazania odpadów komunalnych), dodatkowe informacje dla załogi oraz telefon do potwierdzenia wykonanych odbiorów, ekipa może finalizować przygotowania i ruszać w trasę.

– Kierowca sprawdza stan techniczny pojazdu. Pomocnicy zapoznają się z trasówką oraz logują się za pomocą smartfona do systemu informatycznego Xtrack, aby pobrać trasówkę w wersji elektronicznej – mówi Łukasz Borys, zastępca kierownika bazy MPO przy ul. Tatarskiej 2/4.

Ostatnią czynnością przed wyjazdem na ulice i rozpoczęciem odbioru jest próba na tzw. pojemnikach testowych. To niezbędny etap, który determinuje dalszy przebieg pracy ekipy.

– Zweryfikowanie sprawności wszystkich systemów zamontowanych w pojeździe jest niezwykle istotne. Odbierane odpady są bowiem skrupulatnie ważone. Jeśli załoga odbiera odpady w workach, musi zabrać właściwy ze względu na frakcję pojemnik specjalny, tzw. trasowy – wyjaśnia Dariusz Wachnicki, dyrektor Działu Odbioru Odpadów w MPO.

Realizacja “trasówki”

Po wyjeździe z bazy załoga, zgodnie z trasówką, podąża z punktu do punktu. Każdy przystanek wymaga skupienia i sprawnego działania, dlatego pracownicy MPO bazują na sprawdzonym planie trasy.

– Jeśli załoga składa się z trzech osób, to zazwyczaj pomocnicy kierowcy wychodzą z pojazdu. Otwierają altanę lub inną przestrzeń, w której znajdują się pojemniki, po czym transportują je pod pojazd, opróżniają i odstawiają na miejsce – proces odbioru odpadów opisuje zastępca kierownika, Łukasz Borys.

Po opróżnieniu pojemników w danej lokalizacji pracownicy potwierdzają odebranie odpadów za pomocą telefonu, jednocześnie nanosząc postęp w pracy na papierowej trasówce, po czym kierują się do kolejnej lokalizacji. W przypadku wystąpienia trudności w odbiorze, może to być źle zaparkowane auto lub brak dostępu do pojemników w danej nieruchomości, pracownicy opisują sytuację w notatce w telefonie oraz na trasówce papierowej.

Miejsce docelowe odebranych odpadów

Po opróżnieniu kilkudziesięciu pojemników załoga jedzie do miejsca wyładunku, które zostało wcześniej wpisane w karcie drogowej i KPOK. Punkt docelowy uzależniony jest od frakcji, której odbiorem danego dnia zajmowała się załoga. Po rozładunku odpadów pracownicy wracają do bazy, z której wyjechali o poranku. Na miejscu kierowca rozpisuje kartę drogową, po czym komplet dokumentów przekazuje dyspozytorowi, który rozpoczyna przygotowania do pracy kolejnej zmiany.

 

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD3b ODPADY (odpady budowlane) 25.11.24-13.01.25

Komentarze (1)


mieszkaniec

Komentarz #213807 dodany 2022-11-07 17:04:37

Bardzo ciężka robota. Ciekawe czy choć dobrze wynagradzana? W każdym razie wielkie podziękowania pracownikom pracującym przy opróżnianiu kontenerów.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024