Doświadczenia PWiK w Częstochowie pokazują jak przydatne dla przedsiębiorstw wod-kan mogą być nowoczesne rozwiązania informatyczne, nie tylko w okresie pandemii i pracy zdalnej.

We wtorek, 16 czerwca odbędzie się webinarium “Cyfryzacja procesów w dobie pandemii”. O już wdrożonych rozwiązaniach opowie m.in. Krzysztof Nowak , kierownik działu informatyki w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego w Częstochowie.

Spora część rozwiązań informatycznych stosowanych w PWiK Częstochowa została wdrożona jeszcze przez epidemią koronawirusa. Okazało się, że wiele z nich znakomicie się sprawdziła. Kilka lat temu w przedsiębiorstwie wprowadzono m.in. karty identyfikacji pracowników zawierającą m.in. czas pracy czy też narzędzie do zarządzania infrastrukturą.

W czasie epidemii pojawiły się nowe potrzeby dla rozwiązać mobilnych – mTransport i mMagazyn. – Nasze rozwiązania związane z mobilnością doskonale wpisały się w obecne potrzeby – przekonuje Krzysztof Nowak. – To oprogramowanie było tworzone, by ułatwić komunikację między pracownikami, mimo, że gdy powstawało, nie mieliśmy w ogóle założeń by ograniczać kontakt. Ten cel został jednak osiągnięty niejako pobocznie – mówi.

135 pojazdów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie wyposażone jest w tablety. Dzięki  elektronicznej karcie drogowej akceptacja kart drogowych była możliwa, jak to opisuje Nowak, bez dotykania kartki papieru i długopisu.

Aplikacje ograniczyły także kontakt fizyczny między 566 pracownikami. Dzięki wykorzystaniu instrumentu mMagazyn tworzenie dokumentu RW (rozchodu wewnętrznego) może odbywać się także bez dotykania dokumentów papierowych.

Te i inne rozwiązania zostaną szerzej omówione w trakcie webinarium webinarium “Cyfryzacja procesów w dobie pandemii”. Jego program dostępny jest na stronie: cyfryzacja.abrys.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj