Pociąg Coradia iLint został nominowany do nagrody przez jury, w skład którego weszli dyrektorzy generalni branży kolejowej, decydenci UE, laureaci poprzednich edycji oraz dziennikarze. W swoim oświadczeniu jury wyraziło uznanie wobec znakomitej współpracy pomiędzy partnerami projektu: LNVG, Alstom, krajem związkowym Dolna Saksonia, Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH oraz spółką Linde oferującą rozwiązania w zakresie dostaw gazów i technologii. Według jury, producent udowodnił w ramach projektu, że napęd wodorowy jest niezawodną i bezemisyjną alternatywą dla regionalnych pociągów spalinowych na niezelektryfikowanych liniach.
– Niecodziennie zdarza się, że organ publiczny inicjuje zmianę technologiczną w tak szerokim zakresie, a następnie w niej uczestniczy. Dzięki naszym partnerom w fazie testowej udało się wprowadzić to przełomowe rozwiązanie w zakresie obsługi pasażerskiej w Dolnej Saksonii. Celem było zaoferowanie prawdziwej alternatywy dla diesla, przygotowanie nowego rozwiązania do eksploatacji i wprowadzenie go na pierwszą trasę w ramach codziennej obsługi pasażerskiej – powiedziała Carmen Schwabl, dyrektor zarządzająca LNVG.
Od września 2018 do końca lutego 2020 r. dwa pociągi Coradia iLint z powodzeniem pokonały ponad 180 tys. km w ramach regularnej obsługi pasażerskiej. Obecnie trwa seryjna produkcja tej innowacyjnej jednostki. Pierwsze pociągi napędzane wodorem wejdą do regularnej eksploatacji w Niemczech w 2022 r.
Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, a co najważniejsze emituje jedynie parę wodną i wodę. Wyposażony został w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiającą elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach, zapewnia czystą i zrównoważoną obsługę linii kolejowych przy zachowaniu wysokiego poziomu osiągów.
Nagroda European Railway Award jest przyznawana corocznie od 2007 r. przez UNIFE (Związek Europejskiego Przemysłu Kolejowego) i CER (Wspólnotę Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej) za wybitne osiągnięcia w rozwoju zrównoważonego ekonomicznie i ekologicznie transportu kolejowego.
Komentarze (0)