Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Pieszo-rowerowe Mosty Berdychowskie staną się wizytówką Poznania

Pieszo-rowerowe Mosty Berdychowskie staną się wizytówką Poznania
Bartłomiej Leśniewski
18.04.2024, o godz. 7:48
czas czytania: około 2 minut
0

Wykonawca pieszo-rowerowych przepraw o nazwie Mosty Berdychowskie rozpoczyna prace budowlane w nurcie Warty w Poznaniu. Jednocześnie kontynuowany jest montaż przyczółków i konstrukcji na brzegach rzeki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

„Nocami na plac budowy transportowane są elementy konstrukcyjne produkowane w Krakowie i Radomsku” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Poznań.

Inwestycja

– Mosty Berdychowskie, do budowy których stosowane są najlepsze rozwiązania i materiały, będą wizytówką naszego miasta. W tym tygodniu przypłynęła do nas specjalna barka, która posłuży do budowy tymczasowych podpór w nurcie rzeki. Nocami dostarczane są także wielkogabarytowe elementy konstrukcyjne na teren budowy tej przeprawy. To pokazuje, jak dużym przedsięwzięciem jest ta inwestycja – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydenta Poznania.

Mosty, które będą gotowe w przyszłym roku, będą uzupełnieniem istniejącej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Połączą Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i dalej z terenami Politechniki i Maltą.

Wyzwanie inżynieryjne

W najbliższych dniach powstaną dwie podpory tymczasowe w nurcie Warty, każda wybudowana zostanie z ośmiu długich rur, na których zamontowane zostaną stalowe profile, stanowiące oczep podpór montażowych. W kolejnym kroku wykonawca zajmie się montowaniem stalowych klatek na wysokości odpowiadającej niemal docelowej konstrukcji mostu. Na górze klatek zamontowany zostanie oczep, który posłuży bezpośrednio do oparcia konstrukcji stalowej łuku mostu pieszo-rowerowego.

Równolegle na brzegach Berdychowa i Ostrowa Tumskiego montowane są wielkogabarytowe elementy pierwszego z mostów. Nad Wartostradą (po stronie Berdychowa) oraz analogicznie po stronie Ostrowa Tumskiego, pojawiły się pierwsze elementy łuku przyszłej przeprawy. Nad nim docelowo zamontowana zostanie konstrukcja, po której poruszać się będą piesi i rowerzyści.

„Na plac budowy na bieżąco dostarczane są kolejne elementy konstrukcji z Krakowa i Radomska, gdzie prowadzone są próbne montaże, weryfikujące poprawność ich wykonania. Na placu budowy elementy te są montowane i spawane w całość. Do scalania tak dużych konstrukcji wykorzystywane są żurawie o udźwigu 500 i 450 ton, a największe, stalowe części mostów liczą 26 metrów długości” – podkreślają autorzy komunikatu Urzędu Miasta Poznań.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024