Analiza rynku a gospodarka recyklingowa

 

W dobie wyczerpywania się źródeł surowców naturalnych oraz w związku z uwarunkowaniami geopolitycznymi, samochód staje się bezcennym towarem w gospodarce recyklingowej.

 

Jest to bowiem produkt, z którego można odzyskać wiele cennych surowców. Ciągły rozwój motoryzacji, coraz nowsze rozwiązania technologiczne i materiałowe czynią pojazdy po zakończeniu czasu ich użytkowania ?kopalniami na kółkach?.

 

Coraz więcej aut

 

W latach 2006-2012 w większości krajów Europy nastąpił wzrost liczby samochodów osobowych przypadających na 1000 mieszkańców. Największy przyrost odnotowano w Bułgarii ? 65%, Rumunii? 47%, Polsce ? 38% i na Słowacji ? 36%. Jedynymi wyjątkami były: Łotwa (-18%), Niemcy (-6%) i Węgry (-6%). Najniższy wskaźnik zmotoryzowania odnotowano w Rumunii (214 aut, dane z 2010 r.), na Łotwie (299 aut, dane z 2011 r.) oraz na Węgrzech (299 aut, dane z 2011 r.). Z kolei najwyższe wskaźniki w tym zakresie charakteryzowały kraje UE-28, w tym Luksemburg (660 aut, dane z 2009 r.), Włochy (621 aut, dane z 2012 r.), Maltę (592 aut, dane z 2012 r.), Cypr (549 aut, dane z 2012 r.),  Niemcy (530 aut, dane z 2012 r.) oraz Austrię (528 aut, dane z 2010 r.).

 

Tab. 1. Liczba samochodów osobowych na 1000 mieszkańców w wybranych państwach Europy w latach 2006-2012<...