Doskonalenie warte zachodu
Słowo „jakość” napotykamy dziś na każdym kroku – od reklam w mediach do etykiet na produktach. Oczywiście, nie wszyscy piewcy hymnów pochwalnych na jej temat mogą w rzeczywistości pochwalić się znaczną poprawą jakości oferowanych wyrobów czy świadczonych usług. Jednak faktycznie cała burza wokół jakości odzwierciedla zmianę sposobu funkcjonowania firm – również komunalnych.
Konkurencja na rynku sprawiła, że firmy komunalne coraz częściej sięgają po rozmaite sposoby wzmocnienia swojej pozycji czy utrzymania dobrego wizerunku. Powszechnie stosowanym narzędziem usystematyzowania procesów, ulepszającym komunikację z lokalną społecznością oraz pozwalającym na dogłębny nadzór nad wynikami działalności, są systemy zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000. Systemy takie z powodzeniem wdrażają firmy z sektora energetycznego, ciepłowniczego, wodociągowo-kanalizacyjnego, oczyszczania miasta i innych usług komunalnych. Najczęściej przedsiębiorstwa te wprowadzają zintegrowane systemy zarządzania – zarówno przez jakość, jak i środowiskowe.
Ale jazda!
Sala Sesyjna Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, 7 grudnia 2005 r. Na zaproszenie dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego na uroczystość wręczenia certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządza...