Na lotnisku w Modlinie na początku czerwca, dwa miesiące po światowej premierze w Walencji, firma MAN-STAR TRUCKS zorganizowała prezentację pojazdów z silnikami nowej generacji D20 Common Rail.

(fot. P.Strzyżyński)

Prace nad nowym produktem trwały cztery lata, a ich rezultat to silniki o mocy od 310 KM/228 kW do 430 KM/316 kW o pojemności 10518 cm³, charakteryzujące się większą mocą od swych poprzedników oraz mniejszą o ok. 10% wagą. Silnik typu D20 Common Rail ma mniejsze gabaryty, jest zdecydowanie cichszy, a jego cechy wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 5%. Należy podkreślić, że zastosowane materiały i rozwiązania konstrukcyjne są podstawą do spełniania w przyszłości norm Euro 4 i 5 dotyczących emisji spalin, a przy tworzeniu nowych silników pierwszeństwo przyznawano materiałom, które będzie można wykorzystać jako surowce wtórne.
W czasie modlińskiego spotkania można było wziąć udział w skróconym kursie ekonomicznej jazdy, który był próbką zajęć prowadzonych przez specjalistów z firmy dla zawodowych kierowców (opanowanie umiejętności ekonomicznej jazdy może wpłynąć na znaczne oszczędności paliwa, a tym samym zwiększyć zysk firmy, dla której pracuje kierowca).
Prezentowany silnik jest także przeznaczony do podwozi, na których można zamontować zabudowy przeznaczone dla służb komunalnych.
Warto też ...