W jaki sposób zaprojektować ogród eksperymentów, aby zapewniał satysfakcję użytkownikom, nie nudził i jednocześnie pozwalał na zwiększenie bioróżnorodności w miastach?

Wzbogacenie ogrodu eksperymentalnego o różnorodne elementy kompozycji, propozycje gotowych rozwiązań konwencjonalnych lub rzadziej spotykanych mogą ułatwić stworzenie strefy rozwijających, oryginalnych zabaw przy szkołach, jeśli tego rodzaju rozwiązania jeszcze nie istnieją. Szkoła to miejsce zdobywania wiedzy, więc szczególną uwagę powinno się zwrócić również na otoczenie budynków. Tylko utożsamiając się z pobliską przestrzenią, dzieci nauczą się o nią dbać i tak zdobytą wiedzę być może wykorzystają w dorosłym życiu.

Edukacja ekologiczna

Ogrody dziecięce zwykle utożsamiane są z placami zabaw, w najlepszym przypadku z ogrodami przedszkolnymi. Szkoła postrzegana wyłącznie jako miejsce nauki prawie nigdy nie jest kojarzona z przestrzenią zabawy. Tymczasem dzieci w wieku szkolnym potrzebują również tej formy spędzania czasu, chociaż w innym stopniu niż przedszkolaki. Eksperyment ? brzmi oficjalnie, naukowo, poważnie. Czy jednak można rozpocząć poważne doświadczenie bez prób?

Eksperymenty na lekcji chemii ukazują dzieciom złożoność świata, bogactwo pierwiastków i związków chemicznych. Nim jednak uczniowie będą mogli poeksperymentować w laboratorium, powinni najpierw dokładnie przyjrzeć się przyrodzie i poznać jej fascynujące oblicze. Pr...