Dziś, zarówno w prospektach producentów samochodów, jak i w reklamach telewizyjnych, rozpowszechniane są informacje, jak doskonałym źródłem zasilania pojazdów jest energia elektryczna. Wskazują one na zalety nie tylko „elektromobilności”, jako dbającej o środowisko i odpowiedzialnej, ale również trendu przyszłości – naturalnego następcy benzyny i oleju napędowego, „nowego paliwa”.

Rozwój technologii oraz idący za tym wzrost produkcji aut elektrycznych, przy jednoczesnym rosnącym problemie z czystością powietrza w miastach i ciągłym zwiększaniu emisji dwutlenku węgla, spowodowały utworzenie ukierunkowanych przepisów. Ich cel to zdeterminowanie obowiązków podmiotów publicznych w zakresie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych oraz wykorzystania pojazdów napędzanych innymi paliwami niż pochodzącymi z ropy naftowej. W ciągu ostatniej dekady powstawały regulacje wprowadzające kolejne ograniczenia w eksploatacji pojazdów spalinowych.

Od roku 2035 na terenie Unii Europejskiej ma być całkowicie zakazana sprzedaż nowych samochodów z napędem spalinowym. Najnowsza nowelizacja Ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, pod którą 7 grudnia 2021 roku podpis złożył prezydent RP, weszła w życie 24 grudnia 2021 roku...