Przypomnijmy, że w Polsce pod koniec ubiegłego roku doszło do połączenia marek Volvo Trucks i Renault Trucks. Obecnie na terenie kraju działo ponad 60 punktów serwisowych dostępnych dla obu marek. 24 czerwca br. zorganizowano w Skawinie spotkanie dla użytkowników pojazdów na podwoziach Volvo i Renault, podczas którego zademonstrowano m.in. zabudowy wykorzystywane w pracach firm recyklingowych i służb komunalnych.

Duże znaczenie w pojazdach Volvo Group Trucks ma dostosowanie silników do europejskiej normy emisji spalin ? Euro 6, która obowiązuje od 1 stycznia 2014 r. Norma radykalnie obniża dopuszczalne poziomy emisji szkodliwych substancji do atmosfery. W porównaniu z normą Euro 0 z 1990 r. limity emisji tlenków azotu, węglowodorów, tlenku węgla i cząstek stałych zmalały o odpowiednio: 98%, 95%, 89% i 97%. Użytkownicy pojazdów obawiali się, że przestrojenie silników i dostosowanie do norm emisji spalin będzie skutkować wzrostem zużycia paliwa, jednak ? wg informacji przedstawionych w Skawinie ? ekonomika paliwowa w silnikach dostosowanych do Euro 6 pozostała niezmienna.

Uczestnicy spotkania w Skawinie podkreślali wysoką jakość kontraktów serwisowych Volvo Group, które zawierają między innymi tzw. obsługę zapobiegawczą. Harmonogram serwisowania uwzględnia specyfikę oraz intensywność użytkowania pojazdów w branży komunalnej.

Przemysław Kostrzewa