Informator
„Zielony punkt” w sądzie
Rzeszowska spółka Ekopet musi zaprzestać używania znaku towarowego „Zielony punkt”, który wkomponowała w swoje logo. Tak uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie, przychylając się do argumentacji organizacji odzysku Rekopol, która jest wyłącznym licencjobiorcą znaku w Polsce. Rzeszowski Ekopet, zajmujący się zbiórką i recyklingiem odpadów, w swoim logo zamiast litery „o” umieścił znak graficzny „Zielony punkt”. Zdaniem Rekopolu, uczyniono to bezprawnie, gdyż spółka ta nie miała upoważnienia do używania tego znaku, udzielonego przez właściciela znaku bądź jego wyłącznego licencjobiorcę na terenie Polski. Tym samym, argumentuje Rekopol, używając w swoim logo tego znaku, Ekopet wykorzystuje renomę marki i buduje swój pozytywny wizerunek wśród konsumentów. Takie działanie narusza jednak zasady uczciwej konkurencji i dobrych obyczajów w handlu i usługach.
Zakazując spółce Ekopet używania znaku, rzeszowski Sąd Okręgowy zobowiązał ją do zamieszczenia dwukrotnego oświadczenia w prasie oraz wpłacenia 20 tys. zł na rzecz Muzeum Okręgowego w Rzeszowie.
Ekologiczna edukacja
We Wrocławiu rozstrzygnięto drugą edycję konkursu „Nie wszystko na wysypisko”. Rozpoczęta w maju edycja programu realizowana była w szkołach podstawowych we Wrocławiu i okolicznych gminach. W ramach programu dzieci brały udział w konkursach (gdzie mogły wykazać się wiedzą z zakresu ekologii) i w konkursie p...
Rzeszowska spółka Ekopet musi zaprzestać używania znaku towarowego „Zielony punkt”, który wkomponowała w swoje logo. Tak uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie, przychylając się do argumentacji organizacji odzysku Rekopol, która jest wyłącznym licencjobiorcą znaku w Polsce. Rzeszowski Ekopet, zajmujący się zbiórką i recyklingiem odpadów, w swoim logo zamiast litery „o” umieścił znak graficzny „Zielony punkt”. Zdaniem Rekopolu, uczyniono to bezprawnie, gdyż spółka ta nie miała upoważnienia do używania tego znaku, udzielonego przez właściciela znaku bądź jego wyłącznego licencjobiorcę na terenie Polski. Tym samym, argumentuje Rekopol, używając w swoim logo tego znaku, Ekopet wykorzystuje renomę marki i buduje swój pozytywny wizerunek wśród konsumentów. Takie działanie narusza jednak zasady uczciwej konkurencji i dobrych obyczajów w handlu i usługach.
Zakazując spółce Ekopet używania znaku, rzeszowski Sąd Okręgowy zobowiązał ją do zamieszczenia dwukrotnego oświadczenia w prasie oraz wpłacenia 20 tys. zł na rzecz Muzeum Okręgowego w Rzeszowie.
Ekologiczna edukacja
We Wrocławiu rozstrzygnięto drugą edycję konkursu „Nie wszystko na wysypisko”. Rozpoczęta w maju edycja programu realizowana była w szkołach podstawowych we Wrocławiu i okolicznych gminach. W ramach programu dzieci brały udział w konkursach (gdzie mogły wykazać się wiedzą z zakresu ekologii) i w konkursie p...