Każdy wie, że z mediami trzeba współpracować. Duże firmy przeznaczają na ten cel miliony dolarów, tworząc oddzielne budżety na realizację celów z zakresu public relations i wpisując w swoje strategie rozwoju zasady odpowiedzialności społecznej CRS (ang. Corporate Social Responsibility). Korporacyjne systemy pracy z mediami poprawiają komunikację w społeczeństwie i służą do skutecznego budowania wizerunku firm, ich działań, celów, produktów czy usług. Te same mechanizmy dotyczą działań z zakresu edukacji ekologicznej.

Media są jednym z głównych partnerów Fundacji Nasza Ziemia, z którymi realizowane są programy edukacyjne. Efektem współpracy ponad kilka tysięcy doniesień medialnych rocznie: prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych.
Fundacja Nasza Ziemia wprowadziła system współpracy z mediami w cyklu rocznym. Wiosną urządzany jest lunch dla dziennikarzy, na którym omawiane są różne zagadnienia związane z akcją „Sprzątanie świata – Polska” i aktualnymi problemami dotyczącymi ekologii w Polsce. Spotkania takie organizowane są przy wsparciu partnerów biznesowych i każdorazowo bierze w nich udział ok. 20 dziennikarzy z najważniejszych i opiniotwórczych redakcji.

Cykl roczny
W czerwcu zawsze organizowana jest pierwsza konferencja prasowa na temat akcji i ogłoszenie jej głównego tematu. Informacje i materiały merytoryczne o głównym temacie rozsyłane są do redakcji wszystkich gazet, które w poprzednich latach zami...