Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach w dziale 4. Uprawnienia wymagane do gospodarowania odpadami oraz prowadzenie rejestru, rozdział 2. Rejestr oraz w dziale 6. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami wprowadzają nowe narzędzia informatyczne w gospodarce odpadami i ewidencji odpadów.
 
Zakres
Stosownie do postanowień art. 26 ramowej dyrektywy odpadowej, państwa członkowskie zapewniają, że właściwy organ będzie prowadził rejestr zakładów lub przedsiębiorstw zajmujących się zawodowo zbieraniem bądź transportem odpadów, pośredników w obrocie odpadami lub sprzedawców odpadów oraz zakładów albo przedsiębiorstw, które podlegają zwolnieniom z wymogów posiadania zezwoleń, zgodnie z art. 24 tej dyrektywy. W związku z tym rozdział 2 działu IV uchwalonej ustawy dokonuje wdrożenia postanowień dyrektywy ramowej w zakresie rejestru. Dodatkowo, w celu ujednolicenia i połączenia wszystkich przepisów dotyczących funkcjonujących już rejestrów, również ten będzie stanowił kontynuację rejestrów, o których mowa w Ustawie z 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (BiA) oraz Ustawie z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Z...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?