Ze względu na duży wzrost liczby zleceń na turbiny wiatrowe w 2008 r. oraz czas realizacji poszczególnych zamówień, pozytywna koniunktura dla producentów turbin wiatrowych w 2009 r. pozostała praktycznie niezachwiana. Jednak spadek zamówień w 2009 r. negatywnie wpłynie na poziom przychodów tych firm w 2010 r. Konieczne są nowe strategie, które pozwolą na utrzymanie niezmienionej marży.

Niektóre firmy rozpoczęły juz o to starania. GE Drivetrain Technologies stworzyła joint venture z Chongqing XinXing Fengneng Investment w Chinach. Podobna strategia wzrostu, oparta na fuzjach i przejęciach, została również wdrożona przez takie firmy jak: Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, Areva, XEMC Windpower oraz Hyundai Heavy Industries.
Vestas ukierunkowała swoje działania i produkcję na regiony notujące wyższy wzrost, takie jak Stany Zjednoczone i Chiny, jednocześnie zamykając swoje fabryki w krajach o niskim wzroście, takich jak Wielka Brytania i Dania. Również LM Glasfiber ograniczyła zatrudnienie po to, aby zmaksymalizować swoją obecność w regionach odznaczających się wyższym wzrostem.
Gamesa wykorzystuje ten okres do dywersyfikacji i ponownego zdefiniowania swoich priorytetów. Aby odejść od kompleksowej działalności deweloperskiej na dużą skalę i móc skupić się na sprzedaży produktów w ostatnim stadium rozwoju projektu, firma Gamesa stworzyła JV z Iberdrola.